Makulakulle Vuoden luomutuote 2011 -kunniamaininta

Makulaku Lakritsan luomutäytelakritsa on saanut kunniamaininnan Vuoden luomutuote 2011 -kilpailussa. Luomuliitto palkitsee vuosittain Suomen parhaat luomutuoteuutuudet.

Olemme iloisia alan asiantuntijoilta saamastamme tunnustuksesta. Luomutäytelakritsien tuoteperhe on valmistunut pitkän ja tarkan kehitystyön tuloksena; olemme halunneet varmistaa tuotteiden laadun, maun ja rakenteen ensiluokkaisuuden”, kertoo Oy Makulaku Lakritsa Ab:n toimitusjohtaja Gina Jussila

Makulaku aloitti EU-asetukset täyttävän luomulakritsan valmistamisen vuonna 1997 ja  täytteelliset luomulakritsit tuotiin tuotantoon vuonna 2011. Luomulakritsan reseptiikka on kehitetty yhteistyössä Viikki Food Centren kanssa. Uutuustuoteperhe sisältää kaakao-, minttu- ja mansikkatäytteiset maukkaat luomutäytelakritsat. Ne valmistetaan Suomessa Makulakun Porvoon tuotantolaitoksessa. Raaka-aineet ovat korkealuokkaisia ja tutkittuja. Lopputuote on gelatiiniton. Pääraaka-aineista vehnäjauho on alkuperältään suomalainen.

Natural Sweet -tuoteperhe kotimaahan ja vientiin

Natural Sweet -tuotebrändillä myytävä luomutäytelakritsa on Makulaku Lakritsan ensimmäinen oma sekä kotimaan että ulkomaan markkinoille suunnattu tuotemerkki.

”Olemme toimineet aiemmin omalla MAKU-tuotemerkillä (perinteinen luomulakritsa) lähinnä viennissä. Lähdemme nyt liikkeelle omalla brändillä laajemmin, sillä haluamme vahvistaa yrityksemme omaleimaisuutta. Tavoitteenamme on kasvattaa tuotteittemme tunnettuutta niin kotimaassa kuin kansainvälisesti. Vuonna 2012 valmistuva tehdaslaajennuksemme varmistaa myös tuotantokapasiteetin kasvun”, Jussila kertoo.

Saksan luomutuotemarkkinoilla Makulaku etenee uusilla tuotteilla yhteistyössä Finpro ry:n kanssa konsultteinaan Esa Wrang ja Kristin Mieth. Saksassa tuotteet ovat saaneet positiivisen vastaanoton ja ne tullaan markkinoimaan alan johtavien ketjujen kautta. Suomessa luomutäytelakritsatuotteet ovat saatavilla toukokuusta lähtien osasta Runebergin Makeistukun jälleenmyyntipisteitä.

Lisätietoja:

Gina Jussila, toimitusjohtaja Oy Makulaku Lakritsa Ab

Sähköposti: gina@makulaku.fi

Puhelin: +358 19 576 8600

Oy Makulaku Lakritsa Ab on vuonna 1994 perustettu suomalainen, lakritsan valmistamiseen erikoistunut perheyritys, jonka pääkonttori ja tehdas sijaitsevat Porvoossa. Yhtiön päämarkkina-alueet ovat Skandinavia ja Eurooppa. Tuotteita viedään 15 maahan sekä omalla tuotemerkillä että asiakkaiden omilla merkeillä. Viennin osuus on noin puolet liikevaihdosta. Makulakun kaikki tuotteet ovat turvallisia, tarkkaan tutkittuja ja niissä käytetyt luonnolliset raaka-aineet eivät sisällä atsovärejä. Suomessa Makulaku-lakritsat ovat edustettuina mm. Runebergin Makeistukun myyntipisteissä. Oy Makulaku Ab:n tuotantolaitoksen laajennus valmistuu vuonna 2012.