Nuance esittelee uuden version johtavasta puheentunnistusohjelmistosta SpeechMagic 7:n Uusin versio on merkittävä harppaus eteenpäin matkalla kokonaan äänellä ohjattavaan tietojen hallintaan Wien, ITÄVALTA – 12. marraskuuta 2009 - Nuance Communications, Inc., johtava puheentunnistusratkaisujen toimittaja, esitteli tänään SpeechMagic 7 –sovellusohjelman, joka tunnistaa 25 kieltä. Tämä terveydenhuollon hoitotyönkulkua tukeva puheentunnistusratkaisu on merkittävä edistysaskel potilasdokumenttien hallinnassa. Sen laajamittainen levitys on helppoa ja asennus nopeaa. IT-järjestelmien optimoitujen integrointityökalujen tuella ohjelman käyttöönotto on vaivatonta. Terveydenhuolto on siirtymässä laajasti puheentunnistus-infrastruktuuriin, ja vakaa, satoja yhtäaikaisia käyttäjiä ja laajoja tietoverkkoja tukeva teknologia edesauttaa tätä kehitystä. SpeechMagic 7:n ansiosta puheentunnistusta on entistäkin helpompi käyttää ja levittää sairaaloihin ja uutta ohjelmistoa pidetäänkin tärkeänä etappina siirryttäessä terveydenhuollon tietojen hallinnassa näppäimistön ja hiiren käytöstä puheentunnistukseen. “Tulevaisuudessa jokaisessa sairaalassa on puheentunnistus-infrastruktuuri. Se on keskeinen tekijä tietojen hallinnan tuottavuuden, hoidon laadun ja kustannustehokkuuden kehittämisessä”, sanoo Marcel Wassink, Nuance Healthcare EMEA:n varatoimitusjohtaja. “SpeechMagic 7 edistää edustapuheentunnistuksen laaja-alaista käyttöä, sillä sen käyttäjäkohtainen mukautuminen on vieläkin kehittyneempää kuin aikaisemmissa versioissa. Järjestelmä oppii helposti jokaisen käyttäjän oman puhetyylin, ja tunnistustulokset ovat entistä parempia.” SpeechMagic 7 -version kymmenen tärkeintä uudistusta: 1.Parempi tunnistustarkkuus alusta lähtien laajennettujen tunnistussanastojen ja parannettujen oppimisalgoritmien ansiosta. Terveydenhuollon sanastot kattavat nyt jo 100 000 sanaa, ja kapasiteettia on jopa 130 000 sanalle. Tämä on 35 % enemmän kuin aikaisemmissa ContText-sanastoissa. 2.Lausuntojen läpimenoaikoja ja tuottavuutta käyttäjäkohtaisesti mittaavien tehokkuusindikaattorien avulla voidaan optimoida sekä puheentunnistuksen käyttöä että koko lausuntoprosessia. 3.Windows 7:n ja uusimpien Oracle- ja SQL Server –tietokantaversioiden tuki. Linux-pohjaiset Citrix Thin Client –toteutukset täydentävät SpeechMagicin ainutlaatuisen Citrix-tuen. 4.Yhdellä napsautuksella tapahtuva asennus tekee ohjelman levityksestä helppoa ja vähentää merkittävästi asennuksiin tarvittavaa aikaa. 5.Uusi järjestelmän jakelukonsepti tarkoittaa, että käyttäjät eivät tarvitse enää järjestelmänvalvojan oikeuksia asennuksia ja päivityksiä varten. Tämä minimoi järjestelmien hallintaan liittyviä riskejä, 6.“Down-time free” –järjestelmä päivittyy ilman, että käyttäjät joutuisivat keskeyttämään päivittäiset työrutiininsa. 7.Natiivi 64-bittinen tuki asiakaskomponenteille mahdollistaa integroinnin sovelluksiin, joilla on suuri muistikapasiteetin tarve, esim. Picture Archiving and Communications –järjestelmiin (PACS). 8.Uusi Edit Control Adapter -API-rajapinta sallii integroinnin käytännössä kaikkiin tekstinsyöttökenttiin. Tämä antaa integrointikumppaneille uusia mahdollisuuksia sisällyttää puheentunnistus terveydenhuollon tietojärjestelmiin. 9.Järjestelmä takaa parhaan mahdollisen äänityslaitteen käytön, jolloin ääniasetusten muuttuminen ei tapahdu vahingossa, esim. kun käyttäjä kytkee koneeseen ylimääräisen USB-laitteen kuten web-kameran tai älypuhelimen. Näin varmistetaan paras mahdollinen tunnistus, eikä tarpeettomiin hallintatehtäviin tarvitse käyttää aikaa. 10. Virtuaaliympäristöjen tuki. Virtuaaliympäristöjen käytto sairaaloissa, palvelimista työasemiin, laajenee edelleen ja SpeechMagic 7 tukee virtuaaliympäristöjä jo nyt. Sairaaloiden tarpeet lähtökohtana “SpeechMagic 7 on suunniteltu sen palautteen pohjalta, jota on saatu yli sadalta integrointikumppanilta viimeisten vuosien aikana. Eri puolilla Eurooppaa ja muuta maailmaa olevien sairaaloiden tarpeet on siten otettu tarkoin huomioon. Tuloksena on tulevaisuudenkin haasteet kestävä puheentunnistusratkaisu, joka pystyy tukemaan odotettavissa olevia muutoksia terveydenhuollon IT-ympäristössä – mukaan luettuna virtuaaliympäristöt, Windows 7 ja ohjelmiston laaja levitys kaikenlaisissa terveydenhuollon IT-infrastruktuureissa”, sanoo Gernot Puck, joka työskentelee tuotepäällikkönä Nuance Healthcare –yhtiössä. Jo 15 vuotta kestänyt puheentunnistuksen käyttö terveydenhuollossa on osoittanut, että edustatunnistuksen laajamittainen levitys on tehokkain ja kustannuksia eniten säästävä vaihtoehto. Lääkärit voivat hallita tietojen käsittelyyn ja lausuntojen luontiin liittyvää työpanosta täysin itsenäisesti ja siirtyä sanelusta heti allekirjoitukseen. Norjalainen Telemark-sairaala säästää tällä tavoin 900 000 euroa vuodessa, Saksassa Tübingenin yliopistosairaalan radiologian osaston vuosittaiset säästöt ovat nyt 150 000 euroa, ja tanskalainen Vejle-sairaala kasvatti tuottavuuttaan 7 %:lla puheentunnistuksen ansiosta. Suomen Lääkärilehdessä julkaistun tutkimuksen1 mukaan HUS Röntgen nopeutti radiologien lausuntojen läpimenoaikoja, potilaan kuvauksesta valmiiseen lausuntoon asti, 78% aikaisempaan verrattuna. Lisäksi lausuntojen laadun todettiin parantuneen. “Nämä saavutukset yhdessä yhteistyökumppaneiltamme ja käyttäjiltä tulleen palautteen kanssa saivat meidät vakuuttuneiksi siitä, että tulevaisuus on edustapuheentunnistuksessa. Samalla kun SpeechMagic 7:llä jatkamme kaikkien käyttöskenaarioiden tukemista, panostamme vieläkin vahvemmin tämän markkinoiden lupaavimman ja kannattavimman menetelmän kehittämiseen”, tiivistää Gernot Puck. Nyt julkaistu SpeechMagic 7 on tarkoitus integroida terveydenhuollon IT-järjestelmiin. Ensimmäisten SpeechMagic 7 –ratkaisujen odotetaan olevan markkinoilla vuoden 2010 alussa. Sairaalat saavat tarkempia tietoja päivämääristä ja tulevista päivitysversioista järjestelmätoimittajiltansa.. Nuance Healthcare Nuance Healthcare valmistaa sairaaladokumenttien luontiin ja hallintaan monipuolisia puheentunnistusratkaisuja, joiden avulla terveydenhuollon organisaatiot voivat pienentää toimintakustannuksiaan, lisätä kannattavuuttaan ja parantaa hoidon laatua ja turvallisuutta. Yli 8 000 sairaalaa ja 400 000 lääkäriä käyttää maailmanlaajuisesti yhtiön sovelluksia. Lisätietoja Nuance Healthcare –yhtiöstä saat osoitteesta www.nuancehealthcare.eu Nuance Communications, Inc. Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) on eri toimialojen johtava puheentunnistus- ja kuvantamisratkaisujen toimittaja ympäri maailmaa. Sen kehittämään teknologiaan perustuvat sovellukset ja palvelut antavat käyttäjille mahdollisuuden hallita tietoja ja käsitellä dokumentteja täysin uudella tavalla. Päivittäin miljoonat käyttäjät ja tuhannet yritykset käyttävät Nuancen ainutlaatuisia sovelluksia. Lisätietoja saat osoitteesta www.nuance.com. © Copyright 2010 Nuance Communications, Inc. Kaikki oikeudet pidätetään. Nuance, Nuance-logo, SpeechMagicTM, powered by SpeechMagicTM, SpeechMagicTM Solution Builder, Dragon® Medical ja The experience speaks for itselfTM ovat Nuance Communications, Inc. -yhtiön ja/tai sen yhdysvaltalaisten ja/tai kansainvälisten tytäryhtiöiden tavaramerkkejä ja/tai rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut nimet ovat kunkin omistajan omia tavaramerkkejä. YHTEYSTIEDOT Richter, Vanessa (Nuance EMEA) Durand-Badel, Anne (Nuance Healthcare) Scheuer, Armin (Agency) Nuance Communications, Inc. Nuance Communications Austria so2say communications Puh. +32 9 239 8031 Puh. +43 1 60119 1048 Puh. +49 30 2191 3610 vanessa.richter@nuance.com anne.durand-badel@nuance.com armin.scheuer@so2say.com