SUOMALAISELLE SOSIAALISEN MEDIAN VERKKOKAUPPAINNOVAATIOLLE PÄÄOMASIJOITUS

Suomen johtava SAP-lisäarvoratkaisujen ja -palveluiden toimittaja Bilot Oy on tehnyt merkittävän pääomasijoituksen digitaalisia palveluita kehittävän Vuole Oy:n verkkokauppasovellus Savalanchen kehittämiseen. Lisäksi Vuole Oy sai lähes 300 000 euron TEKES-rahoituksen yhtiön kansainvälistymiseen.

Oululaislähtöisen vuonna 2009 perustetun yhtiön hallituksen puheenjohtaja Pasi Vuorio on pääomasijoituksesta hyvillään: ”Emme kerro tarkkaa summaa, mutta puhumme ensi vaiheessa kuusinumeroisista summista ja merkittävästä osaamispääomasta yhtiön kehittämiseen sekä Savalanche-tuotteemme kaupallistamiseen ja kansainvälistämiseen”. Yhtiön tavoitteena on olla kansainvälisillä markkinoilla kahden vuoden kuluessa. Tätä ennen edessä on mahdollisesti vielä yksi rahoituskierros.

Vuole Oy:n hallituksen uudessa kokoonpanossa Bilot Oy:n edustajana toimii Toni Haapakoski, joka yhdessä Bilotin asiantuntijaryhmän kanssa tuo yhtiöön toiminnanohjausjärjestelmien ja merkittävien verkkokauppahankkeiden osaamista sekä laajojen liiketoimintakehitysprojektien toimituskokemusta. Vähittäiskaupan ja median osaamisen yhtiöön tuo hallituksessa aloittava Suomen johtavan mediatoimiston Toinen Helsinki Oy:n toimitusjohtaja Antti Järvinen. Muita hallituksen jäseniä ovat Tieto- ja Ixonos -taustaiset, Vuole Oy:n yrittäjät Pasi ja Pekka Vuorio sekä yhtiön toimitusjohtajana toimiva Jani Lehtinen

Savalanche on sosiaalisen verkkokaupan edelläkävijä

Savalanche on uusi verkkokaupparatkaisu, joka rakentuu internetin sosiaalisen median palveluiden sisälle. Se yhdistää tehokkaasti verkkokaupan, sosiaalisen median ja kumppanuusmarkkinoinnin. Käyttäjät voivat myydä omissa kaupoissaan muiden tahojen maahantuomia ja valmistamia tuotteita. Maahantuojille, valmistajille ja markkinoijille Savalanche tarjoaa uudentyyppisen markkinointikanavan, jolla on mahdollista saavuttaa kerralla laaja, kohdennettu asiakaskunta internetin sosiaalisen median kuluttajista.

”Savalanche on kansainvälisesti markkinoiden edistyksellisin sosiaalisen median verkkokauppa. Jäljellä oleva tuotekehitys tarkoittaa lisäominaisuuksien ja it-järjestelmärajapintojen rakentamista olemassa olevaan. Seuraavaksi keskitymme Savalanche-tuotteemme kaupallistamiseen ja oikeiden kumppanuuksien hakemiseen sekä kansainvälistämiseen”, Vuorio kertoo.

”Investoimme kehityshankkeeseen, sillä Savalanche ei ole vain innovatiivinen idea, vaan jo teknisesti toimiva ratkaisu, jolla uskomme olevan vahva kaupallinen potentiaali”, Toni Haapakoski kertoo.

”Se istuu myös hyvin yhteen Bilotin liiketoimintaan, sillä laajat ERP:ien päälle toteutetut verkkokaupat on Savalanchen avulla mahdollista viedä ketterästi sinne missä kuluttaja on.”

Lisätietoja:

Hpj. Pasi Vuorio                                Hall.jäsen Toni Haapakoski             Tj. Antti Järvinen

Vuole Oy                                           Bilot Oy                                             Toinen Helsinki Oy

040 550 3173                                    050 442 0008                                    040 774 0026

Vuole Oy on vuonna 2009 perustettu oululaislähtöinen yritys, joka on erikoistunut digitaalisten palveluiden tuotantoon ja operointiin. Yrityksen päätuote on Savalanche-verkkokauppajärjestelmä, joka yhdistää tuotetoimittajat ja kuluttajat internetin sosiaalisissa verkostoissa. www.vuole.fi ja www.savalanche.com

Bilot Oy on vuonna 2005 perustettu suomalainen yhtiö, joka on erikoistunut ERP:iä tehostavien ratkaisujen ja palvelujen toimittamiseen. Bilotin erityisosaamista on liiketoimintaratkaisujen toimittaminen verkkoympäristöön ja sillä on laajat referenssit kansainvälisistä verkkokaupparatkaisujen toimituksista. Bilotin palvelutarjoamaan kuuluvat myös Business Intelligence-, käyttöliittymä- ja integraatioratkaisut sekä liiketoiminta- ja sovellusarkkitehtuurikonsultointi. Bilot on sekä SAP:n että Microsoftin virallinen kumppani ja sen palveluksessa Helsingissä työskentelee 55 henkilöä. www.bilot.fi