Paroc Group investoi Puolan tehtaan kapasiteetin laajennukseen

Paroc Group käynnistää kapasiteetin laajennusohjelman Trzemesznon tehtaalla Puolassa osana kasvustrategiaa. Rakennusalan positiivisten kasvunäkymien lisäksi taustalla on kaksi makrotason tekijää – energiatehokkuus ja paloturvallisuus – joiden uskotaan lisäävän eristemateriaalien kysyntää. Kysynnän kasvun uskotaan kohdistuvan nimenomaan kivivillaeristeisiin materiaalin ylivertaisen palonkestävyyden ansiosta.

Uusi huipputasoinen kivivillan tuotantolinja rakennetaan nykyiselle tehtaalle Trzemesznossa. Tehdas on hyvä alusta kasvulle Keski- ja Itä-Euroopassa olemassa olevan infran, optimaalisen maantieteellisen sijainnin ja eritoten kokeneen työvoiman ansiosta. Viimeisimmän Paroc-teknologian hyödyntäminen varmistaa korkean kapasiteetin, tehokkuuden ja tuotteiden laadun.

"Tämä on merkittävä askel Parocin kannattavan kasvun tiellä. Eristeiden kysyntä on noussut etenkin Keski- ja Itä-Euroopassa. Kohonneen tuotantokapasiteetin myötä meillä on mahdollisuus kasvaa yhdessä asiakkaidemme kanssa, parantaa kilpailukykyämme ja toimintamme tehokkuutta, toimitusjohtaja Kari Lehtinen toteaa.

Investointiohjelma on tarkoitus saada päätökseen vuoden 2019 aikana ja sen kokonaisarvo on noin 60 miljoonaa euroa. Vuosittaisen tuotantokapasiteetin odotetaan kasvavan rakennus- ja teknisissä eristeissä arviolta 60 000-70 000 tonnilla.

Lisätietoja:
Olga van Iterson, Paroc Group Markkinointi- ja viestintäjohtaja, +358 50 325 2376

Paroc on yksi Euroopan johtavia energiatehokkaiden eristeratkaisujen valmistajia uudis- ja korjausrakentamisen, laiva- ja offshore-teollisuuden, akustoinnin ja muun rakentamisen tarpeisiin. Olemme 80-vuotisen historiamme ajan rakentaneet mainettamme innovaatioiden, tuoteominaisuuksien, teknisen osaamisen ja kestävän kehityksen ansiosta. Tavoitteenamme on toimia jatkossakin innovatiivisena ja luotettavana rakennetun ympäristön kumppanina asiakkaillemme. Työllistämme noin 1840 ihmistä tuotantolaitoksillamme Suomessa, Ruotsissa, Liettuassa, Puolassa ja Venäjällä sekä 14 Euroopan maassa sijaitsevissa myyntitoimistoissa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 376 miljoonaa euroa.

Avainsanat: