Paroc Group Oy Ab:n uudeksi omistajaksi tulee pääomasijoittaja Arcapita

Parocin pääomistaja Banc of America Equity Partners Europe on tänään allekirjoittanut sopimuksen pääomasijoittaja Arcapitan kanssa Paroc Group Oy Ab:n osakkeiden myynnistä. Parocin johto jatkaa yhtiössä kuten ennenkin. Paroc on Euroopan johtavia vuorivillaeristeiden valmistajia. Sen valmistamia tuotteita ovat rakennuseristeet, rakennuselementit, tekniset eristeet, laivaeristeet ja akustointituotteet. Parocin liikevaihto vuonna 2005 oli 346 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee 1 980 henkeä. Viime vuoden tulos ennen poistoja kertaluontoisia eriä (EBITDA) oli 56 miljoonaa euroa. Parocin päämarkkinat ovat Suomi ja Ruotsi, Baltian maat ja Puola, ja sillä on myyntiyhtiöt 13 maassa. Kauppa edellyttää vielä viranomaisten hyväksyntää. Kauppa arvioidaan saatavan päätökseen kahden kuukauden sisällä. Paroc Groupin toimitusjohtaja Peder Biese arvioi Parocin näkymät myönteisiksi. - Viime vuosina tekemämme kehitystyö, laajennukset ja investoinnit ovat luoneet hyvät tulevaisuuden edellytykset. Meillä on kaikki mahdollisuudet jatkaa laajentumisstrategiaamme Itä-Euroopassa ja tehdä mittavia investointeja. Arcapita on pääomasijoitusyhtiö ja heillä on kolme toimistoa, jotka sijaitsevat Bahrainissa, Atlantassa ja Lontoossa. Lazard toimi kaupan yhteydessä Parocin ja sen osakkeenomistajien neuvonantajana. Lisätietoja Peder Biese, toimitusjohtaja, Paroc Group, gsm. 0400-507 635 Katiye Vuorela, viestintäjohtaja, Paroc Group, 0204 55 4932, gsm 040 587 4140