Parocin taloudellinen uudelleenjärjestely on valmis

Paroc, Euroopan johtavia mineraalivillaeristeiden valmistajia, tyytyväisenä ilmoittaa taloudellisen uudelleenjärjestelyprosessinsa valmistumisesta, missä senioripankit ottavat enemmistöomistajuuden/osakkuuden yrityksestä ja pitkäaikaisia lainoja leikataan tuntuvasti. Järjestelyn seurauksena Parocilla tulee olemaan vankka rahoitusrakenne, joka mahdollistaa yrityksen jatkuvan kehityksen yhdessä sen asiakkaiden, työntekijöiden ja toimittajien kanssa. Rahoitusjärjestelyprosessin lopputulos Uudelleenjärjestelyn seurauksena pankit tulevat omistamaan 87,5% Paroc Groupin osakkeista. Parocin työntekijät tulevat omistamaan loput 12,5%. Velkataakkaa on kevennetty ja se tulee olemaan noin 350 miljoonaa euroa. Sopimusehtoja on parannettu ja uusi rahoitusrakenne tukee ja edistää yrityksen kasvumahdollisuuksia. Uuteen hallitukseen tullaan nimittämään edustajat teollisuudesta ja Parocin johdosta sekä tarkkailijat omistajilta, rahoituspankeilta ja henkilöstön edustajilta. ”Paroc on suoriutunut mallikkaasti viimeisestä 18 kuukaudesta ja haluaisin kiittää kaikkia työntekijöitämme heidän ponnisteluistaan ja saavutuksistaan” sanoo Väinö Tuomisalo, Parocin toimitusjohtaja. ”Olemme onnistuneet sopeuttamaan resurssimme jyrkkään kysynnän laskuun ja nyt, tällä uudella rahoitussopimuksella, meillä on vakaa taloudellinen tilanne, joka takaa meille tuottoisan ja menestyksekkään tulevaisuuden.” Lisätietoja Väinö Tuomisalo, Toimitusjohtaja, Puhelin: (+358) 400 651 452 Anders Dahlblom, Talousjohtaja, Puhelin: (+358) 400 815 427 Parocin neuvonantajat uudelleenjärjestelyprosessissa Lazard, Freshfields, Roschier