• Partnera/

Partnera-konserniin kuuluvan Foamit Groupin norjalaisen Glasopor AS:n hankintaa koskeva yritysosto on toteutunut

Partnera Oyj
Yhtiötiedote
10.9.2021 klo 14.50

Liiketoimintakonserni Partnera Oyj tiedotti 31.8.2021, että siihen kuuluva Foamit Group ostaa 100 % norjalaisesta vaahtolasinvalmistusyhtiöstä Glasopor AS:sta.  Yritysosto on Foamit Groupin kasvustrategian mukainen, ja se vahvistaa Foamit Groupin asemaa Pohjoismaiden merkittävimpänä vaahtolasinvalmistajana ja yhtenä alan suurimmista toimijoista maailmanlaajuisesti.

Yritysosto on toteutunut ja Glasopor AS:n omistus siirtynyt Foamit Groupille tänään 10.9.2021.

Yritysoston velaton kauppahinta oli 107,5 miljoonaa Norjan kruunua (10,5 miljoonaa euroa), ja se maksettiin käteisellä.

Partnera Oyj
Jari Pirkola, toimitusjohtaja
puhelin: +358 400 867 784
sähköposti: jari.pirkola@partnera.fi

Hyväksytty neuvonantaja, Ernst & Young Oy
puhelin: +358 207 280 190
sähköposti: ollipekka.kotkajuuri@fi.ey.com

Jakelu

Yhtiön omat verkkosivut

Partnera lyhyesti

Partnera on kansainvälinen liiketoimintakonserni, joka omistaa kestävää kehitystä edistäviä yrityksiä muun muassa kiertotalous- ja energiatoimialoilla. Luomme toiminnallamme omistaja-arvoa ja kestävämpää tulevaisuutta. Omistamamme yhtiöt tuottavat palveluita ja tuotteita yhteiskunnan tarpeisiin ja vastaavat liiketoiminnallaan toimintaympäristöä muuttaviin megatrendeihin. Olemme omistamiemme yhtiöiden kumppani, ja tavoitteenamme on kehittää yhtiöiden liiketoimintaa ja arvoa pitkäjänteisesti. Rakentaessamme liiketoimintakonserniamme strategiamme mukaisesti olemme myös vaikuttavuussijoittaja, jonka tavoitteena on käyttää pääomaansa sellaisen liiketoiminnan kehittämiseen, jolla voidaan edistää positiivista vaikutusta yhteiskunnassa sekä kestävän kehityksen tavoitteita. Partnera Oyj on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. www.partnera.fi

Foamit Group lyhyesti

Foamit Group Oy on suomalainen lasinkierrätys- ja vaahtolasinvalmistusyhtiö, jonka tytäryhtiöitä ovat Uusioaines Oy ja Hasopor Ab sekä osakkuusyhtiö Reiling Green Tech ApS. Foamit Groupin suurimmat omistajat ovat Partnera (63 %) ja Suomen Teollisuussijoitus Oy (32 %). Uusioaines Oy ja Hasopor Ab muodostavat yhdessä Euroopan johtavan vaahtolasivalmistajan, jonka tavoitteena on vahva kasvu ja kansainvälistyminen.

Glasopor lyhyesti

Glasopor on norjalainen yhtiö, joka valmistaa vaahtolasia erilaisiin rakennuskohteisiin. Yhtiön pääkonttori ja kaksi tehdasta sijaitsevat Norjassa. Yhtiöllä on 34 työntekijää. Glasoporin liikevaihto vuonna 2020 oli 123 miljoonaa Norjan kruunua eli 11,5 miljoonaa euroa.