Partneran vastuullisuusraportti vuodelta 2022 julkaistu

Lehdistötiedote 19.4.2023

Partneran vastuullisuusraportti vuodelta 2022 julkaistu

Partnera Oyj on julkaissut vastuullisuusraporttinsa. Raportti on saatavilla osoitteessa
www.partnera.fi/vastuullisuus ja tämän tiedotteen liitteenä. Raportti esittelee konsernin ja sen tytäryhtiöiden, Foamit Groupin ja KPA Uniconin, lähestymistavan vastuullisuuteen sekä kuvauksen kestävän kehityksen edistämisestä vuoden aikana.

“Partnera tukee kestävää kehitystä liiketoimintojensa avulla. Ratkaisumme liittyvät olennaisesti luonnonvarojen vastuulliseen käyttöön ja hiilineutraaliin yhteiskuntaan siirtymiseen. Vastuullisuusraporttimme kuvaa tavoitteitamme ja toimintaperiaatteitamme sekä toimenpiteitä, joita toteutimme kuluneen vuoden aikana”, Partneran toimitusjohtaja Jari Pirkola
kertoo.

Raportista lyhyesti

Partneran vastuullisuusraportin viitekehyksenä toimi ensisijaisesti YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG). Raportin sisältämiä tietoja on tuotettu Global Reporting Initiativen (GRI) raportointiohjeiston vaatimalla tavalla, mutta raportti ei ole vielä GRI-standardien mukainen.

Partnera on kansainvälinen liiketoimintakonserni, joka omistaa kestävää kehitystä edistäviä yrityksiä muun muassa kiertotalous- ja energiatoimialoilla. Luomme toiminnallamme omistaja-arvoa ja kestävämpää tulevaisuutta. Omistamamme yhtiöt tuottavat palveluita ja tuotteita yhteiskunnan tarpeisiin ja vastaavat liiketoiminnallaan toimintaympäristöä muuttaviin megatrendeihin. Olemme omistamiemme yhtiöiden kumppani, ja tavoitteenamme on kehittää yhtiöiden liiketoimintaa ja arvoa pitkäjänteisesti. Rakentaessamme liiketoimintakonserniamme strategiamme mukaisesti olemme myös vaikuttavuussijoittaja, jonka tavoitteena on käyttää pääomaansa sellaisen liiketoiminnan kehittämiseen, jolla voidaan edistää positiivista vaikutusta yhteiskunnassa sekä kestävän kehityksen tavoitteita. Partnera Oyj on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. www.partnera.fi