Maku Kielellä -podcastit vievät tutkimusmatkalle makujen maailmaan

Pauligin uudessa Maku Kielellä -podcast-sarjassa keskustellaan ruuan tulevaisuudesta, tarkastellaan makuja eri näkökulmista ja pureudutaan makukäsitteeseen alan asiantuntijoiden johdolla. Kuusiosaisen sarjan jaksoissa kuullaan vieraina makuasiantuntijoita sekä muita mausta hurmaantuneita, ja sarjan juontaa kokki ja keittokirjailija Meri-Tuuli Väntsi.

Makujen maailmaan on nyt mahdollista tutustua suoraan omalta kotisohvalta tai kesämökin laiturinnokasta. Paulig julkaisee kesä-heinäkuun aikana kuusiosaisen Maku Kielellä -podcast-sarjan, joiden jaksoissa Väntsi sukeltaa yhdessä makualan asiantuntijoiden ja ruokaharrastajien kanssa tutkimusretkelle makujen maailmaan. Podcastit julkaistaan 20.6. alkaen Pauligin SoundCloud-kanavalla ja nettisivuilla. Ensimmäisen makuaiheisen podcastin aiheena ovat kahvi ja samppanja, joista Väntsin kanssa keskustelevat Paulig Barista Instituutin kouluttaja ja kahvialan rautainen ammattilainen Ulla Suoraniemi sekä kansainvälisestikin tunnettu suomalainen samppanjaekspertti Essi Avellan.

Kuuntele ensimmäinen Maku Kielellä -podcast!

Uusi makuaiheinen podcast julkaistaan aina keskiviikkoisin, ja podcastit ovat kuunneltavissa Pauligin SoundCloud-kanavalta koko kesän ajan. Jokaisen Maku Kielellä -jakson pituus on noin 30 minuuttia. Seuraava podcast ilmestyy 27. kesäkuuta.

Jaa kesän paras ruokamatka ja voita Pauligin makuja!  Haluamme Pauligilla kuulla myös sinun tutkimusmatkastasi makujen maailmaan! Kerro meille Twitterissä 1.8.2018 mennessä, millainen on sinun unelmiesi ruokamatka tai makuelämys ja merkitse twiittisi aihetunnisteella #makukielellä.

Arvomme kaikkien vastaajien kesken ma 6.8. kassillisen Pauligin tuotteita, joiden avulla pääset hyppäämään löytöretkelle Pauligin makujen maailmaan! Tutustu arvonnan sääntöihin.

Herkulliset reseptit juhannukseen

Yllätä tänä juhannuksena ystäväsi meksikolaishenkisellä, näyttävällä taco-kakulla ja valmista juhlajuomaksi pirteää ja poreilevaa Cold Brew -kahvijuomaa. Juhlapöydän kruunaa ihana, gluteeniton manteli-blondie, josta riittää tarvittaessa isommallekin juhlaseurueelle!

Taco cakes

Mexicohenkinen suolainen kakku on näyttävä ja tarjoaa kivaa vaihtelua illanistujaisiin.

Ainesosat
1 paketti Nyhtökaura™ Mexico
1 pussi Mexico maustetahnaa
8 kpl Santa Maria -tortillalettua
1 dl tomaattimurskaa/salsaa
2 tl kuivaa oreganoa
200 g vegaanista juustoa
2 tuoretta jalopenoa
suolaa

jalapenoja oman maun mukaan
crème fraiche

Valmistusohje

1. Sekoita maustetahna ja Nyhtökaura™ ja paista pannulla.
  2. Lisää joukkoon tomaattimurska, oreganoa ja ripaus suolaa.
  3. Ripottele neljälle tortillalle juustoraastetta ja levitä ohut Nyhtökaura™-kerros tasaisesti.
  4. Ripottele päälle juustoraastetta, jotta toinen tortillalätty tarttuu paistaessa kiinni.
  5. Aseta loput tortillat kansiksi.
  6. Kuumenna tilkka öljyä pannulla ja paista tortillat molemmin puolin, kunnes juusto hieman sulaa ja pohja on saanut väriä. Paina tortilloja lastalla samalla kuin paistat.

Nosta leikkuulaudalle ja leikkaa 4–6 palaan. Koristele haluamallasi kastikkeella ja yrteillä.

Groovy cold brew lemonade

Pirteä ja poreileva cold brew -kahvijuoma

1 dl kylmäuutettua kahvia
1,5 dl sitruunasoodaa
sitruuna-/limelohkoja
tuoretta minttua

Laita noin 300 ml lasin pohjalle runsaasti minttua ja purista päälle yhden sitruunan lohkon mehu. Täytä lasi jäillä puolilleen. Lisää lasiin sitruunasooda sekä kylmäuutettu kahvi. Koristele lime- tai sitruunaviipaleilla. Sano kippis ja ota kulaus!

Gluteeniton manteli-blondie

Leivo juhlapöytään ihana, gluteeniton manteli-blondie, joka kestää noutopöydässä hyvin ja maistuu kaikille. Pellillisestä riittää isommallekin juhlaväelle ja koristelussa voi käyttää strösseliä tai sesongin marjoja.

Pohja:

4 (huoneenlämpöistä) munaa
3 dl raakaruokosokeria
200 g voita tai margariinia
2 dl maitoa
3 dl Risenta mantelijauhoa
3 dl Risenta maissijauhoa
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria

Kuorrutus:

75 g sulatettua voita
4 dl mansikanmakuista tomusokeria (siivilöitynä)

1. Lämmitä uuni 200°C asteeseen.
  2. Sekoita kuivat aineet pienessä kulhossa keskenään. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi ja lisää taikinaan varovasti nostellen vuoron perään jauhoseos, sulatettu voi ja maito.
  3. Sekoita varovasti ja kaada taikina leivinpaperilla vuoratulle uunipellille. Paista uunin keskitasolla n. 15 minuuttia.

Levitä kuorrute jäähtyneen pohjan päälle ja koristele nonparelleilla tai tuoreilla marjoilla… ja nauti!

Lisätiedot:
Twitter: @PauligFi
Piia Puska, viestintäpäällikkö, Paulig, p. 040 738 6086, piia.puska@paulig.com

Pauligista:
Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 929 miljoonaa euroa.
www.pauliggroup.com