Frezza tuo raikkaat vegaaniset kahvijuomat kauppoihin

Pauligin Frezza-tuoteperhe kasvaa kahdella vegaanisella uutuudella: Frezza Oat Lattella ja Frezza Almond Lattella. Uusissa, raikkaissa vegemauissa aito espressokahvi yhdistyy täyteläiseen kaura- tai mantelijuomaan. Frezzan virkistävät kasvispohjaiset kahvijuomat sopivat kaikille, jotka etsivät vaihtoehtoja maitoa sisältäville juomille. Frezza-juomien espresso on UTZ-vastuullisuussertifioitua.

Pauligin Frezza vastaa kasvispohjaisten tuotteiden vauhdilla kasvaneeseen kysyntään tuomalla maaliskuussa kauppoihin kaksi virkistävää uutuutta, Frezza Oat Latten ja Frezza Almond Latten, jotka on täysin maidottomia ja vegaanisia. Frezza Almond Latte on ensimmäinen kahvimantelijuoma Suomessa. Uusien vegejuomien makeus on peräisin kaurasta ja mantelista sekä ripauksesta ruokosokeria.

” Frezza vastaa innolla kasvijuomapohjaisten tuotteiden kysyntään lanseeraamalla maistuvat vegevaihtoehdot, kaura- ja mantelipohjaiset kahvijuomat. Raikkaat uutuudet sopivat vegaaneille ja kaikille, jotka etsivät vaihtoehtoja maitoa sisältäville tuotteille. Ne tarjoavat entistä enemmän vaihtelua kahvihetkiin”, Paulig Frezzan Brand Manager Suvi Hovikari kertoo.

Lajiteltava kartonkipakkaus sisältää vastuullisesti tuotettua espressoa
Paulig on tehnyt lupauksen, että vuoden 2018 loppuun mennessä kaikki myytävä kahvi on sertifioitua tai muuten vastuulliseksi varmennetuista lähteistä hankittua. Frezza-juomien espresso on sekoitus UTZ-vastuullisuussertifioituja robusta- ja arabica-papuja. Robusta-pavut luovat espresson vahvan rungon, jolla kahvin makuun saadaan syvyyttä, kun taas arabica-pavut viimeistelevät maun aromeillaan.

Uutuus-Frezzat on pakattu ympäristöystävälliseen kartonkitölkkiin, joka lajitellaan kartonkikeräykseen. Niissä on pienempi hiilijalanjälki kuin normaalissa juomapakkauksessa. Muut Frezza-pakkaukset lajitellaan palautuspulloina, eli niistä saa kaupassa kymmenen sentin pantin

Tuotetiedot:

Paulig Frezza Oat Latte
Frezza Oat Lattessa tuodaan maukas kaurajuoma samaan pulloon espressokahvin kanssa. Makeus tulee itse kaurasta ja ruokosokerista.

Ainesosat: Vesi, kaura (11%), espressokahvi (9,5%), ruokosokeri (1,9%), auringonkukkaöljy, happamuudensäätöaine (natriumfosfaatti), stabilointiaineet (gellan- ja guarkumi), luontaiset aromit, suola. UHT käsitelty.

Ravintosisältö / 100 ml:
Energiaa 250 kJ / 60 kcal
Rasvaa 1,9 g, josta tyydyttynyttä 0,2 g
Hiilihydraatit 10 g, josta sokereita 5,7 g
Proteiinia 0,5 g
Suolaa 0,1 g
Kofeiinia kahvista 40 mg/100 ml.

Paulig Frezza Almond Latte
Todella raikas Frezza Almond Latte yhdistää aitoa espressokahvia ja maukasta mantelijuomaa. Sen makeus tulee ruokosokerista. Tuloksena on siis 100 % vegaaninen makupala.

Ainesosat: Vesi, espressokahvi (9,5%), ruokosokeri (4,4%), mantelitahna (2,9%), happamuudensäätöaine (natriumfosfaatti), emulgointiaine (lesitiini), stabilointiaineet (gellan- ja guarkumi), luontaiset aromit, suola. UHT käsitelty.

Ravintosisältö / 100 ml:
Energiaa 170 kJ / 40 kcal
Rasvaa 1,7 g, josta tyydyttynyttä 0,2 g
Hiilihydraatit 5,2 g, josta sokereita 4,7 g
Proteiinia 0,9 g
Suolaa 0,1 g
Kofeiinia kahvista 40 mg/100 ml.

Frezza-kahvijuomat säilyvät avaamattomana huoneenlämmössä. Avattuna juoma säilyy jääkaapissa noin 3 vuorokautta. Ravistetaan ja nautitaan kylmänä. Suositushinta: 1,79–2,19 €.

Lisätiedot:

Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Kahvi-divisioona, Paulig Group,
p. 050 356 8359, pirjo.hastbacka@paulig.com

Paulig-konsernista
Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Tuorein tulokas kahvituoteperheeseen on Suomen, Ruotsin ja Baltian markkinoilla myytävä Mode Cold Brew -kahvi. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Vuosaaressa, Porvoossa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia. www.paulig.fi