Gold&Green Foodsin uusin innovaatio tarjoaa oikotien kasvipohjaisen ruoan vallankumoukseen

Suomalainen elintarviketeknologiayritys Gold&Green Foods laajentaa tarjontaansa lihaa korvaavista tuotteista uudenlaisiin proteiineihin. Uudet Gold&Green® Proteiinituotteet tarjoavat elintarvikevalmistajille ravintoarvoltaan ja koostumukseltaan erinomaisen ratkaisun, jolla voi vastata monipuolisesti kasvavaan kasvipohjaisten tuotteiden kysyntään. Gold&Green® Proteiinirakeet ja Proteiinilastut ovat lisäaineettomia ja niiden ainutlaatuinen koostumus sisältää vain kolmea, luonnollisesti ravitsevaa ainesosaa: kauralesettä sekä herne- ja härkäpapuproteiinia. Monipuolisten ominaisuuksiensa ja neutraalin makunsa ansiosta Proteiinirakeet ja -lastut sopivat hyvin moniin ruokiin ja juomiin, jopa makeisiin leivonnaisiin.

Jo joka kolmas eurooppalainen on vegaani, kasvissyöjä tai kasvispainotteisesti syövä fleksaaja1, ja kasviproteiinituotteiden maailmanlaajuisen markkina-arvon arvioidaan kolminkertaistuvan vuoteen 2027 mennessä2. Kasvipohjaisten tuotteiden valikoiman kasvaessa terveystietoiset kuluttajat kiinnostuvat myös yhä voimakkaammin tuotteiden raaka-aineiden alkuperästä ja läpinäkyvyydestä, mikä heijastuu niin sanottujen clean label -tuotteiden suosion kasvuun 3,4.

Gold&Green Foods haluaa auttaa elintarvikevalmistajia vastaamaan kasvipohjaisten tuotteiden kasvavaan kysyntään. Kauraleseestä, herne- ja härkäpapuproteiinista valmistettuja Gold&Green® Proteiinituotteita on saatavilla kahdessa eri muodossa. Vain kolmesta huolella valitusta ainesosasta valmistetut Gold&Green® Proteiinirakeet ja -lastut tarjoavat useita käyttömahdollisuuksia täysin ilman lisäaineita. Proteiinirakeet ja -lastut ovat erittäin proteiinipitoisia (52 g / 100 g), ja lisäksi ne sisältävät runsaasti kuitua, kaliumia ja rautaa mutta vain vähän tyydyttynyttä rasvaa.

”Olemme Gold&Green Foodsilla aina pyrkineet luomaan ainutlaatuisia kasviproteiinituotteita. Terveelliset, luonnollisesti ravitsevat raaka-aineet ovat tuotekehityksemme kulmakivi ja siksi olemmekin innoissamme uusien Gold&Green® Proteiinirakeiden ja -lastujen lanseerauksesta”, kertoo Gold&Green Foodsin perustaja ja innovaatiojohtaja Maija Itkonen ja jatkaa:
”Tiedämme, että puhtaan ja vastuullisen ruoan kysyntä on vahvassa kasvussa, ja meistä on mahtavaa päästä yhteistyössä samanhenkisten brändien kanssa luomaan herkullisia elintarvikkeita, jotka ovat hyväksi sekä ihmisille että maapallolle.”

Monipuolisin kasviproteiinituote

Gold&Green® Proteiinirakeet ja -lastut ovat miedon ja neutraalin makuisia, ja niiden koostumus on miellyttävä. Tämän ansiosta niitä voidaan käyttää erittäin monipuolisesti erilaisissa suolaisissa tai makeissa ruoka- ja juomatuotteissa. Proteiinituotteista voidaan valmistaa monenlaisia ravitsevia kasvipohjaisia vaihtoehtoja lihalle sekä muotoiltuja tuotteita, kuten pihvejä ja pyöryköitä. Proteiinituotteet ovat kuivatuotteita, joten ne sopivat erinomaisesti myös välipaloihin, kuten proteiinipatukoihin ja granolaan, sekä valmisaterioihin ja retkiruokiin. Neutraalin makumaailman ansiosta Proteiinituotteita voidaan käyttää myös parantamaan ravintoarvoja ja koostumusta leivonnaisissa sekä kasvipohjaisissa välipaloissa ja juomissa.

Ravitsevat, maukkaat ja helppokäyttöiset Gold&Green® Proteiiinituotteet on suunniteltu parantamaan elintarvikevalmistajien mahdollisuuksia laajentaa tuotevalikoimaansa nopeasti ja joustavasti. Gold&Green® Proteiinituotteita on jo käytetty esimerkiksi suomalaisen Mö Foodsin Kaurarahku® -tuotteen granolassa sekä Beijing8 -ravintolan kasvipohjaisissa dumplingeissa.

Suomalaisen kaurameijerin Mö Foodsin toimitusjohtaja Annamari Jukkola kertoo kokemuksiaan Gold&Green® Proteiinituotteiden käytöstä: ”Halusimme kehittää tuotteestamme kokonaisvaltaisen välipalan. Tämä saavutettiin hienosti yhteistyössä Gold&Green Foodsin kanssa suunnittelemalla tuotteeseemme täysin uuden osan. Gold&Green® Proteiinirakeita sisältävä granola on maukas ja laadukas proteiinin lähde, ja lisäksi siinä on herkullisen rapea rakenne. Arvostamme mahdollisuutta tehdä yhteistyötä toisen kotimaisen yrityksen kanssa, joka jakaa arvomme ja tukee tavoitettamme rakentaa elintarvikealalla entistä kestävämpää tulevaisuutta herkullisten kaurapohjaisten tuotteiden avulla.”

Lähteet:

1 Statista 2020, Meat trends in Europe, Statista Dossier Plus -raportti lihatrendeistä Euroopassa
2 Statista 2021, Global meat substitutes market size 2019-2017
3 Euromonitor 2021, Clean Label: From Health to Transparency
4 IBM 2020, Meet the 2020 consumers driving change

Lisätietoja:

Laura Toppinen
Viestintäpäällikkö, Gold&Green Foods
laura.toppinen@goldandgreenfoods.com

Gold&Green Foodsista
Gold&Green Foods Oy on suomalainen yritys, jonka missiona on muuttaa ihmisten suhtautumista ruokaan. Tavoitteenaan luoda entistä tiiviimpi yhteys ruoan, ravitsemuksen ja vastuullisuuden välille, Gold&Green Foods valmistaa herkullisia kasviproteiinituotteita kultaisesta kaurasta ja vihreistä palkokasveista. Liiketoiminnan ydin on pohjoismainen kaura yhdistettynä ainutlaatuiseen tuotantomenetelmään. Maailmaa rakastavat, herkulliset Nyhtökaura®, Delikaura™ ja Gold&Green® Proteiinituotteet valmistetaan tarkoin valituista, luonnollisesti ravitsevista raaka-aineista Järvenpäässä. Kestävien proteiininlähteiden lisäksi Gold&Green Foods pyrkii jatkuvasti kehittämään myös kestäviä toimintatapoja kaikilla toimintansa osa-alueilla. Gold&Greenin Järvenpään tehdas on ollut sertifioidusti hiilineutraali toukokuusta 2021 lähtien. Gold&Green Foods on osa Paulig-konsernia. Lue lisää osoitteesta: goldandgreenfoods.com.

Gold&Green® Proteiinituotteista
Saammeko esitellä uudet tulokkaamme! Gold&Green® Proteiiinituotteet koostuvat kolmesta, luontaisesti ravitsevasta ainesosasta: kauraleseistä sekä herne- ja härkäpapuproteiinista. Proteiinituotteiden avulla elintarviketuottajat voivat kehittää erittäin proteiinipitoisia kasvipohjaisia tuotteita, jotka ovat koostumukseltaan ja ravintoarvoiltaan erinomaisia. Monipuolisten ominaisuuksiensa ja neutraalin makunsa ansiosta Gold&Green® Proteiinirakeet ja -lastut sopivat erittäin monenlaisiin tuotteisiin. Niitä voidaan käyttää erilaisissa lihaa korvaavissa tuotteissa, valmisaterioissa ja retkiruoissa. Lisäksi Proteiinituotteet soveltuvat ihanteellisesti kuiviin välipaloihin ja granolatuotteisiin, makeisiin ja suolaisiin leivonnaisiin sekä kasvipohjaisiin välipaloihin ja juomiin.

Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. uonna 2020 Pauligin liikevaihto oli 920 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on yli 2 000 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”. www.pauliggroup.com

Lue lisää: https://goldandgreenfoods.com/protein-ingredients/

Gold&Green Foodsista