Käsityöläispaahtimo Robert Paulig Roastery on Suomen paras paahtimo

Pohjois-Euroopan suurin kahvifestivaali Helsinki Coffee Festival järjestettiin viikonloppuna Helsingissä. Tapahtumassa valittiin Suomen parhaaksi paahtimoksi ainutlaatuinen meren äärellä Porvoon Tolkkisissa sijaitseva käsityöläispaahtimo Robert Paulig Roastery. Suomen parhaan paahtimon kahvi paahdetaan itse tuotetulla aurinkoenergialla ja biokaasulla. Kaikki Robert Paulig Roasteryn kahvi on vastuullisesti viljeltyä ja 100-prosenttisesti jäljitettävää.

Robert Paulig Roastery on Suomen vanhin, yli 30-vuotias käsityöläispaahtimo, jossa työskentelee yhdeksän kahvin intohimoista ammattilaista. Paahtimossa valmistetaan ja räätälöidään kahvisekoituksia Foodservice-alan asiakkaille sopivaksi. Robert Paulig Roasteryn kahveja toimitetaan laadukkaan kahvin ystäville Suomeen, Viroon, Liettuaan ja Latviaan. Robert Paulig Roasteryn kahveja on saatavilla Suomesta esimerkiksi Löylystä, Michelin-tähditetystä Palacesta, Café Tin Tin Tangosta, Cafe Strindbergiltä sekä Fafa’s-, Sandro- ja Skiffers-ravintoloista.

"Toimintaamme ohjaavat intohimo hyvään kahviin sekä vastuullisuus kaikessa tekemisessämme niin kahvin alkuperämaissa kuin kotimaassa. Meidän visiomme on tuoda asiakkaidemme kahvi-ideat päivänvaloon ja tämä toteutetaan yhdessä keskustellen ja maistellen erilaisia kahveja Porvoossa meren äärellä sijaitsevassa käsityöläispaahtimossa”, Robert Paulig Roasteryn paahtimolähettiläs Jarkko Issukka kertoo.

”Tänä vuonna Suomen parhaan paahtimon valintaan vaikuttivat yleisöäänestys, vuoden suodatinkahvi -kilpailu sekä paahtimopitchaus. Robert Paulig Roastery menestyi kaikissa näissä kategorioissa erittäin hyvin”, Maija Kestilä Helsinki Coffee Festivalilta kertoo.

Robert Paulig Roastery sai täydet pisteet paahtimopitchauksessa, jossa tuomarit arvioivat tarinallisuutta, esiintymistä sekä paahtimon vastuullisuutta. Vuoden suodatinkahvi -kilpailussa paahtimon Finca El Paraiso Plum -kahvi sijoittui jaetulle 2. sijalle. Vuoden suodatinkahvi valittiin 18 eri kahvin joukosta.

”Eniten olen ylpeä tässä voitossa siitä, että asiakkaamme ja kahviemme fanit ovat ilman rohkaisuamme päättäneet ehdottaa meitä Suomen parhaaksi paahtimoksi. Tämä kertoo onnistuneesta palvelusta ja tuotteistamme. Se on meille merkki, että meidän yhteistyömäisessä tavassa luoda kahveja sekä palveluita kahvin ympärille on jotain, jossa on vetovoimaa. Tämä tarkoittaa meillä muun muassa asiakkaan kanssa suunniteltuja, uniikkeja kahveja sekä kahvin rajojen haastamista!” Issukka summaa.

Vastuullisuus toiminnan ytimessä läpi kahviketjun

Porvoon Tolkkisissa sijaitsevan Robert Paulig Roasteryn energia tulee läheltä, sillä paahtimon kaikki kahvit paahdetaan kotimaisella biokaasulla ja itsetuotetulla aurinkoenergialla. Vastuullisuustekoihin panostetaan myös kahvin alkuperämaissa, jossa tuetaan viljelijäyhteisöjen hyvinvointia ja koulutetaan viljelijöitä kestävään ja kannattavaan kahvinviljelyyn.

Robert Paulig Roastery uudistaa loppuvuoden aikana myös pakkausmateriaalejaan entistä ekologisemmaksi ja uudet alumiinittomat pakkaukset voi jatkossa kierrättää muovinkeräyspisteisiin.

Robert Paulig Roastery on osa Pauligin Kahvi-liiketoimintaa. Pauligin paahtimo oli kolmas Suomen paras paahtimo -kilpailussa. Lisäksi Paulig osallistui tapahtumassa järjestettyihin kahvikilpailuihin saavuttaen kärkisijoja. Paulig Kulman espresso palkittiin kolmanneksi parhaana espressona. Yhteensä kisassa mukana oli 14 espressoa.

Lisätiedot ja kuvat:
Jarkko Issukka, paahtimolähettiläs, Robert Paulig Roastery, p. 040 535 4209
Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö, Paulig, p. 050 356 8359
media@paulig.com, https://news.cision.com/fi/paulig

Paulig Coffee muodostaa 38 % koko Pauligin liiketoiminnasta, ja se on Suomessa ja Baltiassa kahvien markkinajohtaja sekä Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, Foodservice-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Vuosaaressa, Porvoossa ja Venäjän Tverissä. Pauligin paahtimoilla paahdetaan vuosittain maailman noin joka sadas kahvipapu, ja paahtimoilta valmistuu vuodessa yhteensä yli 100 miljoonaa kahvipakettia eli yli 50 miljoonaa kiloa kahvia. www.paulig.fi

Robert Paulig Roastery on Porvoon Tolkkisten kylällä sijaitseva 30-vuotias käsityöläispaahtimo, joka toimii puhtaasti uusiutuvalla energialla. Paahtimossa työskentelee 9 henkeä, jotka valmistavat kahvia pääasiassa Foodservice-asiakkaille. Paahtimo on perustettu vuonna 1987 Robert Pauligin toimesta ja se on ollut vuodesta 2014 osa Paulig-konsernia. Robert Paulig Roasteryn alkuperämaahan asti jäljitettäviä kahveja on saatavilla ympäri Suomen sekä kaikissa Baltian maissa. www.robertpauligroastery.fi