Nyhtökaura™ löytyy nyt kaikkien ketjujen hyllyistä

Suomalaisten lisääntynyt kiinnostus kasvisruokaa kohtaan näkyy myös kaupan valikoimissa. Suuren suosion saavuttanut Vuoden Suomalainen elintarvike Nyhtökaura™ tulee myyntiin Lidl-myymälöihin tämän viikon aikana. Tuote on jo laajasti saatavilla muiden ketjujen valikoimissa.

“Kun lanseerasimme Nyhtökauran alkukesällä 2016, se avasi vanavedessään kokonaisen uuden kategorian. Ruoan ilmastovaikutukset ja ekologisuus puhuttelevat laajasti, ja on kaikkien etu, että kasvisruoan myynti kasvaa ja valikoima monipuolistuu. Nyhtökaura™ on kuluneen vuoden aikana kasvanut ilmiöstä arkiruoaksi ja suomalaiset ovat ottaneet sen omiin ruokapöytiinsä. On hienoa, että tuotetta on nyt saatavilla myös Lidlistä”, Gold&Green Foodsin kaupallinen johtaja Joachim Welander sanoo.

Nyhtökaura sisältää runsaasti poikkeuksellisen hyvälaatuista proteiinia. Tuotteen kuitupitoisuus on myös korkea ja sen rasvat pehmeitä. Tuoteperheestä kaikkiin Suomen Lidl-myymälöihin tulee myyntiin Nude (maustamaton) sekä tomaatilla, savupaprikalla ja lehtipersiljalla maustettu Nyhtökaura.

Nyhtökauran tuotanto on huikean kysynnän myötä noussut moninkertaiseksi ja vihdoin tätä maukasta ja helppokäyttöistä proteiinia riittää nyt jokaiselle. Nyhtökaura on saatavilla laajasti kaikkialta Suomessa eri ketjujen valikoimista, kuten kuten K-kaupoista, S-marketeista ja Stockmannilta.
Järvenpäässä sijaitsevan tehtaan valmistuskapasiteetti kattaa jo lähes koko Suomen kysynnän, ja yhtiö valmistelee parhaillaan uusia avauksia.

”Tämä siis vinkiksi kaikille niille, jotka eivät vieläkään ole Nyhtökauraa lähikaupastaan löytäneet. Kannattaa toivoa tuotetta omaan kauppansa valikoimaan, niin se myös saadaan sinne varmasti”, Joachim Welander toteaa.

Näin helposti valmistat kesäiset Nyhtökaura-colaburgerit

1⁄4 tl juustokuminaa
öljyä paistamiseen

Tarjoile bataattiranskisten kera

Kuori ja hienonna salottisipulit sekä valkosipulinkynnet. Kuullota niitä hetki pannulla öljyssä. Lisää kaikki loput kastikeaineet pannulle ja anna kiehua hiljalleen noin 45 minuuttia. Kun kastike on tiivistynyt kasaan, lisää Nyhtökaura pannulle ja kuumenna. Täytä leivät Nyhtökauralla, kurkun viipaleilla ja salaatilla. Tarjoa burgerit itsetehtyjen bataattiranskisten kanssa.

Gold&Green Foodsista
Gold&Green Foods on Maija Itkosen, Reetta Kivelän ja Zhongqing Jiangin vuonna 2015 perustama yhtiö, jonka tavoitteena on kehittää innovatiivisia, ekologisia ja terveellisiä elintarvikkeita kaurasta ja palkokasveista. Liikeidean ydin on puhdas, pohjoismainen kaura yhdistettynä ainutlaatuiseen tuotantomenetelmään. Lue lisää osoitteessa www.goldandgreenfoods.com

Lisätietoja antaa

Joachim Welander