Nyhtökaura poiki uusia tuoteideoita: Gold&Green Foodsin Delikaura on helppo ja maistuva kasvisruoan raaka-aine

Nyhtökaurasta tunnettu Gold&Green Foods Oy on kehittänyt uutuustuotteen, joka tekee maistuvan kasvisruoan syömisestä jälleen askeleen yksinkertaisempaa. Delikaura on uudenlainen marinoimalla valmistettu käyttövalmis herkkuproteiini, joka on tehty Nyhtökaurastakin tutuista raaka-aineista, kaurasta ja pavuista, ilman lisäaineita.

Sadassa grammassa marinoitua Delikauraa on melkein 30 grammaa kasvisproteiinia, ja tuote on pakattu 120 gramman pussiin, joka riittää hyvin ruoaksi 2-3 hengelle. Delikauran avulla kasvisruoan tekeminen on helppoa. Uutuustuotteen intensiivinen maku ja pehmeän miellyttävä koostumus sopivat erinomaisesti esimerkiksi pizzan, toastien, salaatin tai tacojen täytteeksi. Tänä päivänä kuluttajat odottavat pikaruoalta nopeuden lisäksi myös ravitsevuutta ja vastuullisuutta. Delikaura-tuoteuutuus vastaa kasvisruokakategorian sekä terveellisen ja raaka-aineiltaan paremman pikaruoan eli Fast casual -ruokatrendin kasvavaan kysyntään.

”Arjen kiireessä mutkattomien, koko perheen ruokien merkitys korostuu. Yksi suurimmista esteistä kasvisruoan syömiselle on pelko siitä, että lopputulos ei yksinkertaisesti maistu hyvältä. Me Gold&Greenillä haluamme, että jokainen voi onnistua kasvisruoan valmistuksessa, joten kehitimme Delikauran, joka on uudenlainen marinoimalla maustettu ja käyttövalmis herkkuproteiini”, kuvailee Gold&Green Foodsin toimitusjohtaja Maija Itkonen uutuustuotetta ja lisää:

”Delikaura-tuotteiden makumaailmat sopivat täydellisesti kiireiselle kulinaristille, joka haluaa valita lautaselleen laadukkaita ja ilmastoystävällisiä raaka-aineita, joissa myös maku ja ravintoarvot ovat kohdallaan.”

Proteiinipitoinen Delikaura (120 g) on saatavilla kahdessa maussa: Savu-BBQ ja Chili-Inkivääri.

Delikaura™-wokki

1 pss Delikaura™ Chili-Inkivääri tai Savu-BBQ (120 g)
1 pieni sipuli viipaloituna
1 tl inkivääriä hienonnettuna
wokkivihanneksia tuoreena tai pakasteena
3 nuudelilevyä
50 ml Teriyaki-kastiketta
50 ml Sweet chili -kastiketta
1 limen mehu puristettuna
öljyä
kourallinen korianteria

1. Kuullota pannulla öljyssä sipuli, lisää wokkivihannekset ja paista 2-3 minuuttia. Keitä nuudelit pakkauksen ohjeen mukaan.

2. Lisää Delikaura, Teriyaki-kastike ja Sweet chili -kastike. Jatka paistamista 2-3 minuuttia.

3. Lisää keitetyt nuudelit ja limen mehu. Tarjoile tuoreen korianterin kanssa.

Lisätietoja:
Gold&Green Foods/ Viivi Pulkkinen

Puh: +358 40 6618237
viivi.pulkkinen@gg.fi

Gold&Green Foods
Gold&Green Foods on 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää innovatiivisia, ekologisia ja terveellisiä elintarvikkeita kaurasta ja palkokasveista. Liikeidean ydin on pohjoismainen kaura yhdistettynä ainutlaatuiseen tuotantomenetelmään. Lue lisää osoitteesta: goldandgreenfoods.com/fi/

Paulig-konserni sai alkunsa vuonna 1876 perustetusta perheyrityksestä, kun Gustav Paulig aloitti liiketoiminnan Helsingissä. Tänään Paulig-konserni tarjoaa kahvituotteita ja -palveluja, ruokakonsepteja, mausteita, kasvisperäisiä tuotteita sekä snacks-tuotteita. Yhtiön brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Paulig-konsernilla on liiketoimintaa 13 maassa ja liikevaihto vuonna 2018 oli 907 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on 2 130 henkeä. www.pauliggroup.com