Paula Backman nimitetty Paulig-konsernin markkinointijohtajaksi (CMO)

Paula Backman on nimitetty markkinointijohtajaksi (CMO) ja Pauligin johtoryhmän jäseneksi. Hänen toimipaikkansa on Mölndal Ruotsissa, ja hän aloittaa Pauligilla 15.6.2020.

Paulalla on yli 20 vuoden kokemus myynnistä ja markkinoinnista päivittäistavarayhtiöissä Essity ja Johnson & Johnson. Hän on vastannut kuluttajamarkkinoinnista ja asiakasmarkkinoinnista maa- ja aluetasoilla ja hän on myös toiminut brändikategorioiden vetäjänä maailmanlaajuisesti. Tällä hetkellä Paula työskentelee globaalin markkinoinnin johtajana Essityllä ja vastaa TENA-tuotemerkin maailmanlaajuisista strategioista ja innovaatioista.

“Toivotamme Paulan lämpimästi tervetulleeksi johtoryhmäämme ja Pauligin markkinointiin. Paulan kansainvälinen kokemus kuluttajabrändien rakentamisessa tukee kasvustrategiamme toteuttamista ja on tärkeä tekijä matkallamme kohti maailmanluokan markkinointiorganisaatiota”, kertoo Pauligin konsernijohtaja Rolf Ladau.

"Olen hyvin iloinen voidessani aloittaa työt Pauligilla, yhtiössä jolla on vahvat brändit, hyvät arvot ja upeita innovaatioita. Odotan innolla yhteistä matkaamme menestyneiden brändien parissa ja Pauligin menestyksen takaamiseksi tulevaisuudessa”, sanoo Paula Backman.

Paula Backman on valmistuntu kauppatieteiden maisteriksi (markkinointi ja talous) Boråsin yliopistosta Ruotsista.

Lisätietoja/Viestintä

Kaisa Lipponen
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja

Pauligista:
Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 140 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 907 miljoonaa euroa.