Paulig avaa oman PINC-innovaatiohautomonsa

Paulig suuntaa katseensa vuoteen 2030 ja perustaa hautomon, jossa kehitetään tulevia innovaatioita ja hankkeita. PINC sijaitsee Tukholmassa A House:ssa ja sitä johtaa Marika King. Hän on tunnettu ruotsalainen strateginen liiketoiminnan kehittäjä, kirjailija ja kolumnisti.

Hautomon nimi PINC tulee nimestä Paulig INCubator.
”Tämä on meille todella jännittävä virstanpylväs. Käynnissä olevassa neljännessä teollisessa vallankumouksessa muutoksen vauhti on nopea. Me, pohjoismaalainen perheyritys, olemme olleet olemassa jo yli 140 vuotta. Haluamme varmistaa pitkän aikavälin kasvun ja olla mukana muokkaamassa makuelämysten maailmaa. Tavoitteenamme on luoda innovaatioita, jotka laajentavat tai jopa uudistavat liiketoimintaa”, kertoo Pauligin vt. konsernijohtaja Tina Andersson.

Ideoiden kasvihuone

PINC on elintarvikealan ja siihen liittyvien alojen radikaalien innovaatioiden kasvihuone. Hautomo sijaitsee fyysisesti Tukholman ytimessä, A House -coworking-tilassa, jossa keskitytään elintarvikealan, muodin ja median luovaan kehittämiseen. PINC toimii Pauligin satelliittina ja katsoo pidemmälle kuin konsernin nykyinen tuotekehitys ja innovointi. Miltä ruokatottumukset näyttävät viiden, kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua? Mitä me syömme? Koska, miten, missä ja miksi? PINC tutkii näitä kysymyksiä meidän neljän mahdollisuusalueemme, eli maun, hyvinvoinnin, vastuullisuuden ja kokemuksien kautta. PINK’in toiminta käsittää sekä innovointia että investointeja start-up-yrityksiin.

Marika King, PINCin johtaja

Marika King on nimetty PINCin johtajaksi. Viime vuosina hän on ollut mukana pienempien kasvuyritysten liiketoiminnan kehittämisessä. Ruotsissa hänet tunnetaan myös hänen työ- ja yksityiselämän tasapainoa käsittelevistä kirjoistaan ja kolumneistaan.
Taustaltaan Marika on liikkeenjohdon konsultti. Kuusi vuotta hän työskenteli McKinsey & Company -konsulttiyrityksessä sitoutumisesta vastaavana päällikkönä sekä Ruotsissa että Australiassa.
Hänellä on liiketoiminnan johtamisen maisteritutkinto Tukholman Kauppakorkeakoulusta.
Marika King on vastuussa hautomon käytännön järjestelyistä sekä konseptin jatkokehityksestä.
”Minusta Paulig käynnistää tämän aloitteen juuri oikeaan aikaan. Elintarvikealalla tapahtuu juuri nyt todella paljon ja uskon vahvasti siihen, että PINC on hyvä tapa luoda Pauligille lisäarvoa”, sanoo Marika King.

Lisätietoja:
Tina Andersson, vt. konsernijohtaja, Paulig-konserni, puh: +46 70 085 2219
Marika King, Head of PINC, puh: +46 72 999 3338

www.pauliggroup.com/pinc

Viestintä:
Anita Laxén, viestintäjohtaja, Paulig-konserni, puh: +358 40 77 00 873

Pauligista:
Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Kahvi, Paulig Foods ja Snack Food. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 1 900 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa.