Paulig ja Finnkino tarjoavat uusia kahvielämyksiä elokuvan ystäville

Paulig ja Finnkino lisäävät yhteistyössä elokuvateattereiden elämyksellisyyttä tuomalla Pauligin kahvipisteet Finnkinon elokuvateattereihin. Uudenlainen konsepti mahdollistaa laadukkaan kahvihetken elokuvissakäynnin yhteydessä.

Paulig on Finnkinon pääyhteistyökumppani kahvituotteissa vuoden 2017 alusta alkaen. Finnkinon elokuvateattereihin avataan Pauligin premium-kahvipisteitä, jotka täydentävät elokuvissa kävijöiden asiakaskokemusta tarjoamalla laadukasta suodatinkahvia ja baristatasoisia espressopohjaisia juomia. Ensimmäiset kahvipisteet on juuri avattu Helsingissä Tennispalatsiin ja Kinopalatsiin. Kahvipisteitä tulee jatkossa myös muihin Finnkinon elokuvateattereihin ympäri Suomea.

”Suomalaiset juovat kahvia eniten maailmassa ja kahvi on tutkimusten mukaan tuote, joka kuuluu hemmotteluhetkiin. Laadukas kahvi on siis kuin luotu leffahetkeen. Pauligin kahvilaitteet ja kahvit ovat Finnkinon teattereissa keskeisillä paikoilla joten kahvin voi helposti ja vaivattomasti ottaa mukaan ennen elokuvaa tai sen jälkeen. Valikoimissa on niin tuttuja suodatinkahveja kuin viimeisimpiä trendijuomia, kuten flat white”, sanoo Field Sales Manager Veli-Matti Korpinen Pauligilta.

Paulig vakuutti Finnkinon vahvalla näkemyksellään kahvimarkkinoiden kehittymisestä ja suomalaisten kuluttajien kahvitottumuksista.
”Paulig osoitti vahvaa halukkuutta olla mukana kehittämässä Finnkinon elokuvateattereiden herkkumyynnin valikoimatarjontaa ja asioinnin elämyksellisyyttä. Vaikka popcornilla, virvoitusjuomilla ja makeisilla on vahva historia Finnkinon herkkumyynnissä, kaipaa moni vaihtoehtoista tarjontaa. Uskomme, että yhteistyössä Pauligin kanssa olemme kehittäneet kahvikonseptin, jolla pystymme vastaamaan asiakkaidemme tarpeisiin. Olemme erittäin innoissamme alkaneesta yhteistyöstä”, kertoo myyntipäällikkö Tapio Partanen Finnkinolta.

Lataa akut laadukkaalla kahvilla
Pauligin kahvikonseptiin Finnkinon teattereissa kuuluu huipputason kahvilaitteisto, ja valikoimassa on muun muassa Reilu ja Luomu Paulig Mundo -suodatinkahvia sekä espressopohjaisista kahveista cappuccino, flat white, latte ja espresso. Pauligin kahvipisteet sijaitsevat näkyvillä ja keskeisillä paikoilla elokuvateattereissa. Tennispalatsissa niiden yhteydessä on istumapaikkoja ja mobiililaitteiden latauspisteitä. Kahvilaitteet toimivat itsepalveluperiaatteella

Lisätiedot:
Pirjo Hästbacka, Viestintäpäällikkö, Kahvi-divisioona, Paulig Group +358 50 356 8 359
Kalle Peltola, Markkinointi- ja myyntijohtaja, Finnkino Oy +358403593194

Paulig-konsernin Kahvi-divisioona on Suomessa ja Baltiassa markkinajohtaja ja Venäjällä toiseksi suurin paahdetun kahvin toimittaja. Paulig tarjoaa tuotteitaan ja palveluitaan niin vähittäiskaupalle, HoReCa-sektorille kuin työpaikoille Paulig Professional -liiketoimintayksikön kautta. Suomessa Pauligin tunnetuimpia merkkituotteita ovat Juhla Mokka, Presidentti, Paulig Brazil ja Paulig Mundo sekä kahvijuoma Paulig Frezza ja kaakaojuoma Paulig Tazza. Venäjän ja Baltian markkinoilla suosituimpia ovat Presidentti ja Paulig Classic -kahvit sekä Paulig-espressotuotteet. Yhtiön kahvipaahtimot sijaitsevat Helsingin Vuosaaressa ja Venäjän Tverissä. Vuosaaren Paahtimosta valmistuu vuodessa noin 100 miljoonaa kahvipakettia eli noin 45 miljoonaa kiloa kahvia. www.paulig.fi

Finnkino on Suomen kulttuuriviihteen monipuolisin elämysten tarjoaja ja edelläkävijä. Finnkinolla on Suomessa 14 teatteria 11 paikkakunnalla. Vuonna 2016 teattereissa kävi lähes 6 miljoonaa katsojaa. Baltiassa Finnkino toimii Forum Cinemas -brändillä. Finnkino toimii myös elokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier. Konsernilla on teattereita Suomen, Viron, Liettuan ja Latvian lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. Tammikuussa 2017 amerikkalainen maailman johtava elokuvateatteriketju AMC ilmoitti ostavansa NCG:n. Kauppa on EU:n käsittelyssä ja odottaa viranomaisten vahvistusta. www.finnkino.fi