Paulig on saanut muutosneuvottelut päätökseen

Paulig on saanut päätökseen 13. maaliskuuta 2024 aloitetut muutosneuvottelut. Neuvottelut koskivat yhtiön toimihenkilöitä ja johtotehtävissä työskentelevää henkilöstöä maailmanlaajuisesti.

Muutosneuvottelut aloitettiin Pauligin organisaatiorakenteen sopeuttamiseksi uuteen kasvustrategiaan. Uusi organisaatiorakenne mahdollistaa resurssien paremman kohdistamisen, vahvistaa kriittisiä kyvykkyyksiä ja selkeyttää vastuualueita. Lisäksi muutos varmistaa nopean ja selkeän päätöksenteon matriisiorganisaatiossa, mikä mahdollistaa nopeamman kasvun.

Muutosneuvottelujen tavoitteena ei ollut henkilöstön vähentäminen yritystasolla. Suunnitellut muutokset johtivat kuitenkin työtehtävien muutoksiin ja joidenkin tehtävien loppumiseen. Neuvottelujen alkaessa mahdollisten vähennysten arvioitiin olevan korkeintaan 64 toimihenkilöä tai johtotehtävissä toimivaa henkilöä globaalisti. Neuvottelujen tuloksena vahvistettu vähennysten määrä on maailmanlaajuisesti 21.

Uusi organisaatio tulee voimaan 1. kesäkuuta 2024.

Lisätietoja: communications@paulig.com

Pauligista

Paulig on kansainvälinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: Tex Mex-, Snacks- ja World Foods –tuotteita, kahvia sekä mausteita. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco ja Zanuy. Valmistamme tuotteita myös asiakkaiden omille tuotemerkeille ja teollisuusasiakkaille. Vuonna 2023 Pauligin liikevaihto oli noin 1,2 miljardia euroa. Paulig perustettiin 1876 ja sen omistaa 100 % Pauligin suku. Yrityksen palveluksessa on 2 200 työntekijää 13 eri maassa työskentelemässä lupauksemme eteen ”For a life full of flavour”.  www.pauliggroup.com