Paulig suunnittelee 42 miljoonan euron investointia Tex Mex- ja Snacks-tuotantoon Espanjassa

Paulig vahvistaa asemaansa Tex Mex- ja snacks-kategorioissa Euroopassa ja suunnittelee investoivansa 42 miljoonaa euroa suolaisten snacks-tuotteiden tehtaaseen Espanjassa. Pauligin tavoitteena on aloittaa uuden tehtaan rakentaminen vuonna 2025 ja tuotanto vuonna 2026.

Investointi on tärkeä askel kansainvälisen kasvustrategiamme toteuttamisessa. Vuonna 2022 ostimme espanjalaisen snacks-valmistaja Livenin ja tämä investointi vahvistaa entisestään asemaamme Tex Mex- ja Snacks-kategorioissa Euroopassa. Se lisää myös innovaatiokyvykkyyksiämme näissä kategorioissa", kertoo Pauligin toimitusjohtaja Rolf Ladau.

"Snacks-tuotteet ovat tällä hetkellä yksi nopeimmin kasvavista kategorioista elintarvikealalla. Olemme sitoutuneet vauhdittamaan kategorian kannattavaa kasvua pitkällä aikavälillä yhteistyössä kumppaniemme kanssa. Snacks-tuotteemme valmistetaan vastuullisista raaka-aineista ja niissä on mahdollista käyttää vihanneksia, hedelmiä, jyviä, palkokasveja ja kasviöljyjä”, Ladau jatkaa.

Paulig toimii 13 maassa ja yhtiöllä on tehtaita kuudessa maassa: Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja Belgiassa. Pauligin snacks-tehtaat sijaitsevat Espanjassa ja Belgiassa.

Tavoitteemme on  aloittaa  tuotanto uudessa tehtaassa vuonna 2026. Haluamme olla luotettava kumppani asiakkaillemme, ja uuden tehtaan myötä varmistamme snacks-tuotteiden jatkuvan tarjonnan ja pystymme vastaamaan kasvavaan kysyntään tulevaisuudessa. Haluamme tarjota asiakkaillemme korkealaatuisia, vastuullisesti ja tehokkaasti valmistettuja tuotteita. Työllistämme tällä hetkellä Espanjassa noin 340 henkilöä ja odotamme palkkaavamme paljon lisää työntekijöitä tulevina vuosina", sanoo Thomas Panteli, Pauligin toimitusketjusta ja hankinnasta vastaava johtaja.

Yhteystiedot medialle:
Anu-Maaria Vaalama
Director, Corporate Communications and Brand
anu-maaria.vaalama@paulig.com

Pauligista
Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia, Tex Mex-, World Foods- ja snacks-tuotteita sekä mausteita. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Poco Loco ja Zanuy. Vuonna 2023 Pauligin liikevaihto oli noin 1,2 miljardia euroa ja konsernin palveluksessa on 2 300 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”. www.pauliggroup.com