Pauligin Paulasta tuli Pauligin Inkku – Valloittava kahvilähettiläs tarinallistaa kahviin liittyviä ilmiöitä Uhanan luomassa asussa

Pauligin uusi kahvilähettiläs kunnioittaa perinteitä, mutta lähtee myös rohkeasti kulkemaan uusia polkuja ja luomaan yhteisiä kokemuksia tämän päivän kahvin ystävien kanssa. Lähes parin sadan hakijan joukosta valittu, ruoasta ja luonnossa liikkumisesta innostuva ”Pauligin Inkku” eli Iinaroosa Kanth on Pauligin 20. kahvilähettiläs. Tamperelainen designyritys Uhana on suunnitellut kahvilähettiläälle hänen oloisensa asukokonaisuuden.

Pauligin uusi, järjestyksessään 20. kahvilähettiläs Iinaroosa Kanth samoilee mielellään luonnossa kantaen termospullossaan tietenkin kahvia. ”Luonto merkitsee minulle rauhaa ja vapautta. Luonnossa kahvikin maistuu erityiseltä. Toisaalta olen hyvin sosiaalinen ihminen, joka rakastaa hassutella”, Kanth kertoo itsestään.

Pauligin Inkku näkee itsensä kahvimaailman tutkimusmatkailijana. Uudessa työssään hän aikoo tuoda esiin kahvikulttuuria rennolla otteella. Kanth valmistui vastikään elintarviketieteiden maisteriksi ja kertoo intohimokseen luonnon ohella ruokakulttuurin.

”Minulle on annettu vapaat kädet olla oma itseni ja tämä varmasti näkyy tekemisissäni. Kahvimaailma on avautunut minulle tämän työn myötä aivan uudella tavalla. Aion kahvin ja sen eri nyanssien lisäksi tuoda itsekin suurperheen kasvattina esiin myös Pauligin hienoa tarinaa siitä, miten se on perheyrityksenä onnistunut kasvamaan kansainvälisesti menestyväksi yritykseksi”, Pauligin Inkku suunnittelee.

Paulig halusi uuden kahvilähettiläänsä edustavan tätä päivää. Lähettiläälle ei ole annettu valmista käsikirjoitusta, vaan mieluummin eväitä kokea kahvikulttuuri ja kertoa siitä oman persoonansa kautta.

”Ajat muuttuvat ja halusimme uudistaa lähettiläsperinteen niin, että hengitämme tätä päivää. Tänä vuonna kuka tahansa sai hakea rooliin sukupuoleen tai ikään katsomatta. Haluamme kahvilähettilään kautta olla enemmän läsnä kahvin ystävien arjessa sekä jakaa ja oppia uutta yhdessä. Iinaroosa on loistava persoona ja sopii erinomaisesti valovoimaisen kahvilähettilään tehtävään”, Pauligin kansainvälisistä brändi- ja tuoteportfolioista vastaava johtaja Tomi Wirtanen kertoo.

Uhana uudisti Pauligin Inkun asun

Pauligin Inkun uusi edustusasukokonaisuus on tamperelaisen designyritys Uhanan käsialaa. Kankaana on käytetty Pauligin Paulojen eli aiempien kahvilähettiläiden kansallisasusta tuttua Sääksmäki-kangasta. Kansallispuku on päivittynyt Sääksmäki-kuosiseen takkiin, housuihin sekä kietaisumekkoon ja asun täydentävät Sääksmäki-kankaan kuosia ilmentävät korvakorut sekä t-paita. Pauligin 20. kahvilähettiläs oli mukana Suomessa valmistetun asuvalikoiman ideoinnissa.

”Olemme innoissamme Pauligin toimeksiannosta. Se oli todella mielenkiintoinen. Lähtökohtana meillä oli Pauligin brändi, kahvilähettilääseen liittyvät perinteet, Sääksmäki-kangas sekä Iinaroosan valloittava persoona. Teimme eri vaihtoehtoja, joista valittu kokonaisuus oli myös meidän mieleemme”, kertoo Uhanan pääsuunnittelija ja toinen merkin perustajista Hanna Virkamäki.

”Alkuperä ja omat juuret näkyvät vahvasti vaatemaailman tulevissa trendeissä. Pauligin Inkun asut ovat siten tätä päivää. Vaatteiden muotokielessä näkyy Uhanan kädenjälki”, summaa Virkamäki.

Lisätiedot ja kuvat:
Heidi Liljeblad, viestintäasiantuntija, Paulig, p. 050 919 2747
media@paulig.com, https://news.cision.com/fi/paulig

Pauligista:
Paulig-konserni sai alkunsa vuonna 1876 perustetusta perheyrityksestä, kun Gustav Paulig aloitti liiketoiminnan Helsingissä. Tänään Paulig-konserni tarjoaa kahvi-tuotteita ja -palveluja, ruokakonsepteja, mausteita, kasvisperäisiä tuotteita sekä snacks-tuotteita. Yhtiön brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Paulig-konsernilla on liiketoimintaa 13. maassa ja liikevaihto vuonna 2018 oli 907 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on 2 130 henkeä. www.pauliggroup.com

Lainaukset

Aion kahvin ja sen eri nyanssien lisäksi tuoda itsekin suurperheen kasvattina esiin myös Pauligin hienoa tarinaa siitä, miten se on perheyrityksenä onnistunut kasvamaan kansainvälisesti menestyväksi yritykseksi.
Iinaroosa Kanth, Pauligin 20. kahvilähettiläs