Rolf Ladau Paulig-konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi

Paulig-konserni on nimittänyt Rolf Ladaun konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 1. kesäkuuta 2018 alkaen. Ladau toimii parhaillaan Fazer Makeiset -liiketoiminta-alueen toimitusjohtajana Fazer-konsernissa.

Rolf Ladaulla on pitkä ura ja kattava kokemus liiketoiminnasta ja markkinoinnista maailman johtavien kansainvälisten päivittäistavarayritysten palveluksessa. Ennen kuin Ladausta tuli Fazer Makeisten toimitusjohtaja, hän työskenteli yli seitsemän vuoden ajan johtavissa kansainvälisen markkinoinnin ja liiketoiminnan tehtävissä The Coca-Cola Companyssä. Hän on aiemmin toiminut myös Procter&Gamblen, Gilletten, Kellogg Companyn ja Unileverin palveluksessa.  Ladau tulee työskentelemään Paulig-konsernin pääkonttorissa Helsingissä. Turun Kauppakorkeakoulussa kauppatieteitä opiskellut Ladau on asunut ja työskennellyt uransa aikana kuudessa eri maassa niin Euroopassa kuin Pohjois-Amerikassa.

”Olemme tyytyväisiä, että saamme Paulig-konsernin toimitusjohtajaksi osaajan, jolla on erittäin vahva kansainvälisen päivittäistavarakaupan kokemus. Rolf Ladaun nimittäminen ja hänen vankka elinkeinoelämän osaaminen vahvistavat kansainvälistä profiiliamme ja varmistavat Paulig-konsernin strategisten tavoitteiden saavuttamisen. Arvostamme suuresti myös hänen tietämystään monikansallisista yrityksistä ja työkokemustaan perheyrityskonsernissa”, sanoo Mikael Aru, Paulig-konsernin hallituksen puheenjohtaja.

”Minua ovat aina viehättäneet brändit, joilla on selkeä tarkoitus ja rooli kuluttajien arjessa. Mielestäni Paulig-konsernin brändivalikoima vastaa juuri sitä, mitä kuluttajat hakevat nyt ja tulevaisuudessa. Tämä tekee roolista hyvin mielenkiintoisen. Odotan innolla, että pääsen kehittämään yritystä yhdessä johtoryhmän ja kaikkien työntekijöiden kanssa”, Rolf Ladau sanoo.

Paulig toimii 13 Pohjois-Euroopan maassa, ja sen tuotteita ja palveluita myydään yli 40 maassa. Päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Yhtiön ydin perustuu uteliaisuuteen ja parhaiden makujen löytämiseen. Paulig-konsernin brändit ovat Paulig, Santa Maria, Risenta ja Poco Loco. Vuonna 2016 Paulig osti 51 prosenttia Nyhtökaura-innovaatiosta tunnetun Gold&Green Foods Oy:n osakkeista.

Tina Andersson jatkaa Paulig-konsernin vt. konsernijohtajan tehtävässä, kunnes Rolf Ladau aloittaa toimitusjohtajana. Kesäkuun alusta 2018 alkaen Andersson jatkaa konsernin Strategia & Kasvu -toiminnon johtajana, johon hänet nimitettiin elokuussa 2016.
”Tina Andersson on Pauligin strategiasta ja kasvusta vastaavana johtajana asettanut konsernin strategiset ja tulevaisuuden tavoitteet onnistuneesti yhdessä johtoryhmän kanssa. Haluamme jatkossakin panostaa näihin mielenkiintoisiin ja haastaviinkin liiketoimintamme avainalueisiin, ja olemme tyytyväisiä, että Andersson voi taas pian keskittyä täysillä tähän työhön”, Mikael Aru päättää.

Rolf Ladaun CV ja valokuva saatavilla osoitteesta Rolf Ladaun CV ja valokuva saatavilla osoitteesta https://news.cision.com/fi/paulig-group

Lisätiedot:

Mikael Aru, Paulig-konsernin hallituksen puheenjohtaja, +46 73 404 4445

Viestintä:
Anita Laxén, viestintäjohtaja, Paulig-konserni, +358 40 770 0873

Paulig-konsernista
Kansainvälisenä elintarvikealan perheyrityksenä Paulig tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteistaan ja palveluistaan. Yhtiön päätoimialat ovat Kahvi, Maailman Ruoka & Mausteet, Snack Food ja Naturally Healthy Food. Tuotemerkkimme ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla työskentelee 1 900 henkilöä 13 maassa ja yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 917 miljoonaa euroa. Lue lisää osoitteessa www.pauliggroup.com