Suomen suosituin kahvituoteperhe laajenee: Uudet Paulig Juhla Mokka Pehmeät tummapaahdot kaupoissa syys–lokakuussa

Tummapaahtoisten kahvien osuus kokonaismarkkinasta jatkaa kasvuaan. Lähes kolmannes* (29 %) Suomessa ostetusta kahvista on tummapaahtoista. Pauligin rakastettu Juhla Mokka vastaa kasvavaan kysyntään lanseeraamalla uuden Pehmeät tummapaahdot -kahvisarjan.

Paulig seuraa kuluttajakäyttäytymistä ja kahvinystävien toiveita tarkalla korvalla. Yhä useammat eri ikäiset kuluttajat ovat löytäneet tummapaahtoiset kahvit ja ovat kiinnostuneita niiden pehmeästä makumaailmasta. Tummapaahtoisten kahvien ystävät kokevat tärkeimpinä valintakriteerinä hyvän hinta-laatusuhteen lisäksi tutun ja luotettavan brändin sekä maun pehmeyden**. Pauligin Juhla Mokka -kahvien syksyn uutuusmaut on kehitetty erityisesti vastaamaan näihin toiveisiin ja hemmottelemaan pehmeiden tummapaahtoisten kahvien ystäviä.

Juhla Mokka Samettinen, Juhla Mokka Lempeä ja Juhla Mokka Rohkea ovat saaneet nimensä kahvien makumaailmoista. Näistä Lempeä ja Rohkea ovat uutuusmakujamme paahtoasteilla 4 ja 5. Uuden Pehmeät tummapaahdot -kahvisarjan lanseerauksen yhteydessä vuosi sitten markkinoille tuotu, suuren suosion saanut Pikku Juhla Mokka Samettinen vaihtuu isompaan pakkauskokoon. Kahvit on paahdettu Vuosaaren hiilineutraalissa paahtimossa, ja ne ovat Rainforest Alliance -sertifioituja.

”Uudet kahvisekoituksemme ovat herkullisia ja helposti lähestyttäviä: makumaailmoina pehmeän samettista, lempeän paahteista tai rohkean tummaa ja rauhallista. Kahvit sopivat täydellisesti nautittaviksi niin suolaisten kuin makeiden tarjottavien kanssa“, kertoo Pauligin päämaistaja Marja Touri

Syksyn Juhla Mokka -uutuuskahvit

Harmoninen ja pehmeä Juhla Mokka Samettinen: Hurmaava keskitummapaahtoinen kahvisekoitus, josta voi löytää maitosuklaisia vivahteita. Sen harmoninen makumaailma on peräisin Etelä- ja Keski-Amerikan parhaista 100 % arabica-kahvilaaduista. Juhla Mokka Samettinen ja suklaafondant (kermavaahdolla) ovat makupari, jossa maut sulautuvat ihanasti yhteen. Kahvi pehmentää suklaan karvautta ja fondant korostaa kahvin suklaisia makuvivahteita muodostaen näin samettisen pehmeän liiton.
Paahtoaste: 3

Vähittäiskaupan pakkauskoot: 475 g hienojauhatus ja 450 g papupakkaus

Runsas ja paahteinen Juhla Mokka Lempeä:
Täyteläisen tummapaahtoinen kahvisekoitus, jonka mausta voi löytää pähkinäisiä vivahteita ja makeaa mehevyyttä. Kahvin runsas, tasapainoinen ja miellyttävän paahteinen makumaailma on peräisin Etelä- ja Väli-Amerikan parhaista 100 % arabica-kahvilaaduista. Makuprofiilinsa ansiosta Juhla Mokka Lempeän kanssa tarjottavaksi sopivat erityisesti leivonnaiset, jotka korostavat sen lempeää paahteisuutta. Erityisen hyvin kahvisekoitus sopii tarjottavaksi pehmeän kaakaoisten tai suklaisten leivonnaisten, kuten unelmatortun tai -muffinsien kanssa.
Paahtoaste: 4
Vähittäiskaupan pakkauskoot: 425 g hienojauhatus ja 450 g papupakkaus

Intensiivinen ja roteva Pikku Juhla Mokka Rohkea: Syvän pehmeä,
erittäin tummapaahtoinen kahvisekoitus tummilla kaakaon vivahteilla. Kahvin intensiivinen, roteva mutta hellä makumaailma on peräisin Etelä- ja Väli-Amerikan pehmeistä 100 % arabica-kahvilaaduista. Juhla Mokka Rohkean makupariksi sopii erityisesti pähkinäiset leivonnaiset, jotka luovat yhdessä kahvin kanssa herkullisen liiton. Esimerkiksi pähkinäinen suklaabrownie sopii erityisen hyvin Juhla Mokka Rohkean kaveriksi.
Paahtoaste: 5
Vähittäiskaupan pakkauskoot: 220 g hienojauhatus

Rainforest Alliance -sertifioiduista tuotteista löytyy lisätietoa osoitteesta: ra.org.

Lähteet:
* NielsenIQ PanelTrack 52 viikkoa, ostot volyymissa päättyen 22.5.2022
** Paulig tummapaahtoiset kahvit -kuluttajatutkimus, syyskuu 2021, N = 771

Lisätiedot:

Pirjo Hästbacka, viestintäpäällikkö

Paulig, puh. 050 3568 359

Pauligista
Paulig on perheomisteinen elintarvikeyritys, joka rakentaa uutta ja vastuullista ruokakulttuuria – sekä ihmisille että maapallolle. Pauligilta saa kaikkea maistuvaa: kahvia ja kylmiä juomia, Tex Mex- ja snacks -tuotteita, mausteita sekä kasvipohjaisia vaihtoehtoja. Yrityksen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta ja Poco Loco. Vuonna 2021 Pauligin liikevaihto oli 966 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa on noin 2 300 työntekijää 13 eri maassa. He kaikki panostavat lupaukseen ”For a life full of flavour”.