Takaisinveto: Erä Risenta Chiasiemenet- ja Risenta Luomu auringonkukansiemenet -tuotteita poistetaan myynnistä mahdollisten allergeenien vuoksi

Tuotannossamme tapahtuneen prosessivirheen vuoksi teemme takaisinvedon valmistuseristä, joiden sisältö ei vastaa pakkausmerkintöjä. Risenta Chiasiemenet- (170 g) ja Risenta Luomu Auringonkukansiemenet (350 g) -tuotteissa on mahdollisesti allergeeneja eli seesamin- tai pellavansiemeniä tai mahdollisesti kyseisten siemenien jäämiä. Allergeenit saattavat aiheuttaa allergisen reaktion henkilöille, jotka ovat allergisia kyseiselle raaka-aineelle. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.

Tuotenro  Tuotenimi  Parasta ennen Valmistuserä  EAN-koodi
(kuluttajapakkaus)
120320  Risenta Chiasiemenet (170 g)  16.1.2020 4001258 7312631203204
142015  Risenta Luomu Auringonkukansiemenet (350 g) 16.1.2020 4001258  7312631420151

Pahoittelemme tapahtunutta. Olemme tarkastaneet tuotantoprosessejamme, jotta jatkossa vastaavaa riskiä ei tulisi.

Kuluttajat voivat olla yhteydessä Pauligin Kuluttajapalveluun palauttaakseen tuotteen.

Jukka Sipilä
Maajohtaja, Paulig Foods Suomi
jukka.sipila@paulig.com

Pauligin Kuluttajapalvelu
Puh. 0800 0110 (ark. 9–12.30)
Kuluttajapalvelu@paulig.com

Vuonna 1940 perustettu Risenta on terveellisen ja hyvän ruoan edelläkävijä. Risentan tuotevalikoimaan kuuluu monipuolisesti erilaisia terveellisiä ja herkullisia vaihtoehtoja päivän jokaiselle aterialle: jauhoja ja hiutaleita, siemeniä, mysliä, kuivattuja marjoja ja snackseja, papuja, linssejä ja papu- ja kikhernepastaa. Ruotsalainen Risenta siirtyi Paulig-konsernin omistukseen keväällä 2015.

Yrityksestä

Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2017 oli 929 miljoonaa euroa. www.pauliggroup.com