Maailmanlaajuinen huippusijoitus ruotsalaiselle Payairille – Fintech-yritys on mobiilimaksujärjestelmien eturintamassa

Tukholmalainen Payair on seuraava fintech-yritys, joka on ruotsalaisen tech-alan kärjessä. Kun Mastercard julkaisi hiljattain kansainvälisen luettelon digitalisoiduista korttiratkaisuista, Payair oli ainoana yrityksenä luettelon kärjessä.

Luettelon platinataso – jossa Payair on ainoana yrityksenä – merkitsee, että yritys on maailmanlaajuinen toimittaja, joka toimittaa ja käyttää useimpia todistettuja ja laatuvarmistettuja tuotteita Mastercardille ja sen asiakkaille.

– Se, että Payair on valittu Mastercardin ainoaksi platinatoimittajaksi koko maailmassa, on valtava laatuleima työllemme. Se kertoo, että meillä on ymmärrystä koko tarveketjulle – kortin myöntäjästä loppukäyttäjään – ja on todiste siitä, että meillä on tarpeeksi kokemusta ja osaamista, jotta voimme toimittaa sertifioituja ratkaisuja suurille rahoituslaitoksille, Payairin toimitusjohtaja ja perustaja Sören Babra sanoo.

Payair perustettiin vuonna 2009, ja se on kehittynyt asiantuntijaksi mobiilimaksuratkaisuissa, e-kauppajärjestelmissä ja digitaalisissa lompakoissa. Yritys on alusta lähtien ollut sidoksissa moniin Pohjoismaiden suurimmista korttiyrityksistä ja aloittanut yhteistyön sekä Mastercardin että Visan kanssa. Mobiililla korttivalikoimalla, joka on kehitetty yhdessä Mastercardin kanssa, Payair siirtyy nyt digitaalisen maksualan kärkeen.

Payairin digitaalinen lompakko, joka on integroitu Mastercardin globaaliin digitaaliseen alustaan Masterpassiin, mahdollistaa suoran mobiilimaksamisen Internetissä ja myymälöissä. Yhdellä napin painalluksella tai skannaamalla aktivoidaan mobiilipalvelu, joka todentaa käyttäjän ja viimeistelee ostoksen Mastercardin tai Visan luotto- tai pankkikortilla.

– Olemme yhdessä Payairin kanssa kehittäneet digitaalisen korttivalikoiman, joka ei vain täytä turvallisuusmääräyksiä ja toiminnallisia vaatimuksia, vaan se myös mahdollistaa sen, että asiakkaamme voivat räätälöidä designin graafisten profiiliensa ja tiettyjen toimintojen mukaisesti. Nämä ovat sellaisia yksityiskohtia, jotka lopulta parantavat maksukokemusta, Pohjoismaiden ja Baltian Mastercardin digitaalinen liiketoimintajohtaja Mats Taraldsson sanoo.

Katseet kohti uusia markkinoita
Sen jälkeen, kun yhteistyö Mastercardin kanssa aloitettiin reilu vuosi sitten, Payair on toiminut yhdessä monien suurten korttiyritysten kanssa pohjoismaisilla markkinoilla. Payairilla on alan johtava alusta rahoituslaitosten mobiileille kauppa- ja maksuratkaisuille sekä huippusijoitus Mastercardilta, joten se kohottaa katseensa uusille markkinoille.

– Meillä on tällä hetkellä sopimus Mastercardin ja monien Pohjoismaiden suurimpien pankkien kanssa. Kiinnostus ratkaisujamme kohtaan kasvaa ennätystahtia, mikä osoittaa, että markkinat arvostavat Payairin toimitusvarmuutta ja vakautta. Innovatiivisesta kyvystä löytää uusia digitaalisia maksuratkaisuja, jotka ovat sekä joustavampia että hauskempia käyttää, tulee yhä tärkeämpää mobiilien ja digitaalisten maksuratkaisujen markkinoilla, Sören Babra sanoo.

Tietoa Payairista
Payair on johtava toimija mobiilikaupassa ja tarjoaa alan johtavan alustan rahoituslaitosten mobiileille kauppa- ja maksuratkaisuille.  Payairilla on pitkä kokemus mobiilien maksuratkaisujen kehittämisestä joillekin maailman suurimmille pankeille ja rahoituslaitoksille, ja se on muun muassa erikoistunut digitaalisten lompakoiden kehittämiseen ja ylläpitämiseen. Nämä mahdollistavat nopean, helpon ja turvallisen maksun suoraan matkapuhelimella alle 10 sekunnissa Internetissä ja fyysisissä myymälöissä.

• Payair oli ensimmäisenä Euroopassa mukana kehittämässä digitaalista lompakkoa kootakseen pankkikortit matkapuhelimeen.
  • Payair oli ensimmäinen Mastercardin MasterPass API -lompakon sertifioitu toimittaja.
  • Payair on nimitetty Mastercardin korkeimmalle valituksi toimittajaksi.

Payair on yksityisomisteinen ruotsalainen yritys, jolla on kansainvälinen franchising-sopimus monilla markkinoilla maailmanlaajuisesti. www.payair.com

Tietoa Mastercard Digital Vendor Directorysta
Mastercard Digital Vendor Directory on Mastercardin luettelo digitaalisista toimittajista, jotka ovat kehittäneet ratkaisuja, jotka auttavat yrityksen asiakkaita digitalisoimaan korttivalikoimaansa ja jakamaan henkilökohtaisia Mastercard-aktivoituja digitaalisia lompakoitaan sekä mahdollistamaan suoran yhteyden myyjän ja Mastercardin digitaalisten alustojen välillä. Luettelossa toimittajat arvostellaan palveluiden laadun ja turvallisuuden sekä sen mukaan, kuinka käytännöllisiksi ne on todettu. Tämän vuoden arvostelussa Payair on ainoana luettelon kärjessä.

Tietoa Mastercardin Masterpassista
Masterpass on Mastercardin digitaalinen lompakko, joka helpottaa tehokasta ja turvallista maksua verkko-ostoksissa ja myymälöissä. Masterpassin käyttöliittymässä, joka on kehitetty yhdessä Payairin kanssa, jokainen korttiyritys voi muokata digitaalista lompakkoa tuotemerkin graafisen profiilin mukaan räätälöidyllä designilla ja toiminnallisilla ominaisuuksilla. Yhdistämällä Masterpassin ja HCE:n asiakas saa digitalisoidun lompakon, joka helpotta maksuja sekä verkossa että myymälöissä. Perusratkaisu sisältää

• tunnistamisen pankkitunnuksilla tai muilla menetelmillä,
  • kortin ja tilin hostingin tasolla 1 PCI DSS-sertifioidussa ympäristössä,
  • Mastercardin hallintatyökalun, jossa on mahdollisuus konfiguroida lompakkonsa, seurata asiakastietoja, usein kysyttyjä kysymyksiä ja tilastoja,
  • mahdollisuuden Masterpassin käyttöliittymässä luoda omia käyttösääntöjä, räätälöidä design ja toiminnallisuus.

Lisätietoa:
Sören Babra
Payairin toimitusjohtaja ja perustaja
Puhelin: +46 73-854 99 99
Sähköposti: soren.babra@payair.com

Philip Ohlsson
Comma PR
Puhelin: +46 70-721 70 26
Sähköposti: philip@comma.se

Avainsanat:

Lainaukset

Se, että Payair on valittu Mastercardin ainoaksi platinatoimittajaksi koko maailmassa, on valtava laatuleima työllemme. Se kertoo, että meillä on ymmärrystä koko tarveketjulle – kortin myöntäjästä loppukäyttäjään – ja on todiste siitä, että meillä on tarpeeksi kokemusta ja osaamista, jotta voimme toimittaa sertifioituja ratkaisuja suurille rahoituslaitoksille.
Payairin toimitusjohtaja ja perustaja Sören Babra
Olemme yhdessä Payairin kanssa kehittäneet digitaalisen korttivalikoiman, joka ei vain täytä turvallisuusmääräyksiä ja toiminnallisia vaatimuksia, vaan se myös mahdollistaa sen, että asiakkaamme voivat räätälöidä designin graafisten profiiliensa ja tiettyjen toimintojen mukaisesti. Nämä ovat sellaisia yksityiskohtia, jotka lopulta parantavat maksukokemusta.