ECO-Asfalttia on saatavilla nyt myös Satakunnan ja Lohjan alueella

Suomen suurin asfaltoija, Peab Asfalt, jatkaa ECO-Asfaltin tuotannon laajentamista Suomessa. Lahdesta ja Raahesta käynnistynyt lanseeraus jatkui toissa vuonna Mikkelissä. Nyt ECO-Asfalttia on saatavilla myös Satakunnan ja Lohjan alueilta Peabin Ulvilan ja Lohjan asfalttiasemilta.  Tavoitteena on asfaltin valmistuksen hiilidioksidipäästöjen puolittuminen, kun fossiilinen polttoaine korvataan uusiutuvista raaka-aineista tuotetulla energialla

Siirtyminen fossiilittomiin polttoaineisiin valmistusprosessissa on tärkein toimenpide asfaltin ilmastovaikutusten vähentämiseksi, sillä juuri valmistus on paljon energiaa vievä vaihe. Ulvilassa ECO-Asfalttia tuotetaan selluteollisuuden tuotantojätteestä jalostetulla bio-öljyllä, kuten Mikkelin asfalttiasemallakin. Lohjan asfalttiasemalla on ECO-Asfaltin valmistuksessa käytössä Lahden aseman tapaan biokaasu.

Pohjoismaiden suurimpaan rakennuskonserniin kuuluva Peab Asfalt uskoo vahvasti kestävään ja ympäristöystävälliseen tulevaisuuteen ja on pitkään ollut edelläkävijä myös kierrätysasfaltin käytössä sekä kehittänyt jatkuvasti energiatehokkuutta toiminnassaan Suomessa. Yhtiö on myös siirtynyt vihreään sähköön koko Suomen toiminnassaan.

Lisätiedot:

Eero Sorri, tuotanto- ja kalustojohtaja, Peab Industri Oy
puh.+358 400 876 681, eero.sorri@peabasfalt.fi

Maiju Räsänen, ympäristö- ja työturvallisuuspäällikkö, Peab Industri Oy
puh. +358 505 908 460, maiju.rasanen@peabasfalt.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 14 000 työntekijää ja 5,0 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.