• Peab Oy/

Etelä-Pohjanmaan Osuuspankki, Oma Säästöpankki ja Peab haluavat mahdollistaa Jalasjärven keskustaan palvelut ja huolettoman asumisen

OP Etelä-Pohjanmaalla ja Oma Säästöpankilla on yhteinen tahtotila saada uusi pankkitalo perinteiselle Osuuspankin tontille Kurikan Jalasjärvelle. Taloon on suunniteltu pankkikonttoreiden lisäksi Jalasjärven keskustaan kovasti kaivattuja asuntoja, joiden uusien asukkaiden myötä saataisiin elävöitettyä koko keskustan aluetta.

- Haluamme rakentaa kestävää tulevaisuutta ja luoda elämisen ja asumisen mahdollisuuksia myös Etelä-Pohjanmaan maakunnassa. Meistä on erittäin tärkeää, että maakuntakeskuksen Seinäjoen lisäksi myös muut kunnat ja kaupungit kehittyvät. Meillä on ollut kohteen ennakkomarkkinointi nyt käynnissä huhtikuun alusta asti ja valitettavasti emme ole vielä saaneet riittävää määrää varauksia, jotta hanke lähtisi rakentumaan alkusyksystä, kertoo Peabin Seinäjoen yksikön johtaja Miikka Voipio.

Asunto Oy Jalasjärven Pankkitalon ennakkomarkkinointi jatkuu vielä kesäkuun ajan. Pankit odottavatkin nyt jalasjärvisten mukaan lähtemistä hankkeeseen asuntoja varaamalla.

- Uskomme vahvan maalaispitäjän asukkaisiin ja uusien asuntojen tarpeellisuuteen Jalasjärven parhaalla paikalla. Uusia kerrostaloasuntoja ei keskustassa ole rakennettu pitkään aikaan. Nyt on hyvä hetki tarttua tilaisuuteen ja toteuttaa haave huolettomasta asumisesta hyvien palveluiden äärellä toteavat OP Etelä-Pohjanmaan toimitusjohtaja Olli Tarkkanen ja Oma Säästöpankin aluejohtaja Pasi Turtio.

Yhteistyökumppanien mukaan jatkossa tarvitaan lisää rohkeita ja viisaita päätöksiä pienten paikkakuntien hyväksi, jotta hyvinvointia ja menestymistä saadaan aikaiseksi. Tämä uusi pankkitalohanke ja uudet keskustan asunnot on hyvä osoitus viisaista ja rohkeista päätöksistä edistää Jalasjärven viihtyisyyttä ja elinvoimaa. On tärkeää, että ihmiset käyttävät oman paikkakunnan palveluja, kun niihin satsataan. Sillä takaamme, että palvelut säilyvät sekä kehittyvät monipuolisemmiksi.

Kohde rakennetaan Jalasjärven keskustaan, osoitteeseen Keskustie 20. Rakennettavaan 4-kerroksiseen hissilliseen asuin- ja liiketaloon tulee 15 asuntoa ja kaksi liiketilaa. Asuntojen koot vaihtelevat 38,5 neliön kaksiosta 112,5 neliön neljän huoneen ja keittiön asuntoihin. Liiketilat sijaitsevat katutasossa ja niihin sijoittuvat Oma Säästöpankki ja OP Etelä-Pohjanmaa.

Lisätietoja antavat:

Miikka Voipio, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. 040 7132 062

Olli Tarkkanen, toimitusjohtaja, OP Etelä-Pohjanmaa, puh.  010 254 7201

Pasi Turtio, aluejohtaja, Oma Säästöpankki Oyj, puh. 020 758 2202

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.