• Peab Oy/

Etelä-Suomen talonrakentamisyksikkö allekirjoitti 16.6. urakkasopimuksen Vantaan Ikano Retail Parkin rakentamisesta

Etelä-Suomen talonrakentamisen uudisrakentamisyksikkö toteuttaa Vantaan Ikean välittömään läheisyyteen Ikano Retail Parkin.

2- kerroksiseen kauppakeskukseen tulee sijoittumaan useita sisustus- ja rakennustarvikeliikkeitä. 60 % liiketiloista on jo vuokrattu. Lisäksi ullakkotasolle rakennetaan teknisiä tiloja. Kohteen erikoisuus on sadevesien imeytystä ja rakennuksen maisemointia varten suunniteltu viherkatto.

Kohteen tilavuus on 66.500 m³ ja kokonaisala noin 13.000 brm². Lisäksi kohteeseen tulee 372 autopaikkaa. Tontin pinta-ala on 2,5 ha.

Hankkeen tilaaja on Ikano Retail Centres Vanda Oy. Sen veroton urakkasumma on noin 8,5 milj.€ ja urakka-aika 25.5.2011 – 31.3.2012. Perustustyöt ja rungon suunnittelu ovat jo täydessä vauhdissa.

Hanke toteutetaan jaettuina KVR -urakoina, joissa kukin urakoitsija vastaa oman alansa suunnittelusta ja urakoinnista. KVR – rakennusurakoitsijana Peab Oy toimii myös kohteen pääsuunnittelijana ja pääurakoitsijana lupavaiheesta eteenpäin. Paalutus-, stabilointi- ja maanrakennussurakka on toteutettu erillisurakkana ja LVISA-, Spr-, hissi- ja lukitusurakat toteutetaan pääurakkaan alistettuina kvr -urakoina.

Työpäällikkönä kohteessa toimii Heikki Korpela, vastaavana työnjohtajana Markku Luolakari sekä työmaainsinööreinä Lauri Riikonen ja Pekka Jaurto. Työmaaorganisaatiota täydennetään myöhemmin.