LEED® Platina – sertifikaatti Peabin Ultimes Business Gardenille

Helsingin Pitäjänmäkeen huhtikuussa valmistuneelle Ultimes Business Garden I:lle on myönnetty LEED® Platina - tason ympäristösertifikaatti. Se on kansainvälisen LEED-ympäristöluokituksen, Leadership in Energy and Environmental Desing, korkein sertifiointitaso.

Peab on ollut ympäristösertifioinnin suunnannäyttäjä jo vuodesta 2009, jolloin Peabin toteuttama Moveres Business Garden saavutti Pohjoismaiden ensimmäisen toimistorakennuksen LEED-luokituksen.

”Kestävä kehitys on oleellinen osa Peabin vastuullista liiketoimintaa, toteutamme kaikki Business Garden -hankkeemme LEED-sertifiointijärjestelmän kriteerien mukaisesti. Asetamme jatkuvasti myös riman korkeammalle, josta Ultimes Business Garden on hyvä osoitus ”, toteaa Peabin toimitilapuolen johtaja Peter Lindeberg.

Liiketoimintajohtaja Peter Lindeberg, Peab toimitilat, puh. +358 40 5351 939, peter.lindeberg@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Yrityksestä

Peab on Pohjoismaiden suurimpia rakennusyhtiöitä. Peab-konsernin liikevaihto on 5,3 miljardia euroa ja se työllistää noin 17 000 henkeä. Konsernilla on toimintaa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi