LEED® Platina – sertifikaatti Peabin Ultimes Business Gardenille

Helsingin Pitäjänmäkeen huhtikuussa valmistuneelle Ultimes Business Garden I:lle on myönnetty LEED® Platina - tason ympäristösertifikaatti. Se on kansainvälisen LEED-ympäristöluokituksen, Leadership in Energy and Environmental Desing, korkein sertifiointitaso.

Peab on ollut ympäristösertifioinnin suunnannäyttäjä jo vuodesta 2009, jolloin Peabin toteuttama Moveres Business Garden saavutti Pohjoismaiden ensimmäisen toimistorakennuksen LEED-luokituksen.

”Kestävä kehitys on oleellinen osa Peabin vastuullista liiketoimintaa, toteutamme kaikki Business Garden -hankkeemme LEED-sertifiointijärjestelmän kriteerien mukaisesti. Asetamme jatkuvasti myös riman korkeammalle, josta Ultimes Business Garden on hyvä osoitus ”, toteaa Peabin toimitilapuolen johtaja Peter Lindeberg.

Liiketoimintajohtaja Peter Lindeberg, Peab toimitilat, puh. +358 40 5351 939, peter.lindeberg@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.