LEED Gold – sertifikaatti Peabin EVENTES Business Gardenille

Espoon Matinkylään kesällä valmistuneelle EVENTES Business Garden:ille on myönnetty LEED Gold- tason ympäristösertifikaatti.

LEED-sertifioitujen projektien hyöty tulee esille ympäristönäkökohtien lisäksi kustannussäästöjen ja käyttäjäystävällisyyden muodossa. Rakennukset ovat energiaystävällisempiä, sisäilmanlaadultaan parempia sekä sijainniltaan ympäristöystävällisempiä liikkumistapoja suosivia. Ympäristösertifikaatti on luotettava mittari ympäristöystävällisemmästä rakentamisesta, koska se on kolmannen osapuolen laatima, vahvistama ja tarkastama.

EVENTES Business Garden sijoittuu Espooseen Länsiväylän varrelle aivan kauppakeskus Ison Omenan viereen. Kohde muodostuu kolmesta 6 -kerroksisesta rakennuksesta. Kohteen suunnitteluratkaisu ja tekniikka ovat suunniteltu huomioimaan asiakkaan liiketoiminnan nopeatkin muutokset tilojen käyttöön, toisin sanoen tila joustaa, kun asiakkaan liiketoiminta sitä vaatii.

EVENTES Business Garden on myyty saksalaiselle pääomasijoittajalle ja kiinteistö on kokonaan vuokrattu Outotec Oyj:n käyttöön.

Heikki Levo, toimitusjohtaja, Peab Invest Oy, puh. +358 40 7676 170, heikki.levo@peab.fi

Sirpa Lindholm, hankekehitysjohtaja, Peab Invest Oy, puh. +358 50 4835 165, sirpa.lindholm@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.