Peab antaa Oulun vanhalle Tekulle uuden elämän

Rakennusyhtiö Peab luo ainutlaatuista asumista Oulun keskustassa. Tekun kodit tarjoavat nykyaikaisen asumiskokemuksen alkuperäisillä yksityiskohdilla rikastettuna.

Ennakkomarkkinoinnissa oleva ydinkeskustan kohde toteutetaan parhaiden palvelujen ääreen. Omalla tontilla sijaitseva As Oy Oulun Teku valmistuu osoitteeseen Albertinkuja 20, Oulu. Rakennettavaan 5-kerroksiseen hissilliseen asuinkerrostaloon tulee noin 60 asuntoa ja jonkin verran liiketilaa. Näin Oulun yksi tunnetuimmista rakennuksista saa uuden elämän asuinkerrostalona.

Oulun teknillinen oppilaitos on 1930-ja 1940-luvun vaihteessa rakennettu kivitalo, jolla on rikas historia. Se on ennen oppilaitoskäyttöä palvellut mm. sotasairaalana.

-Korjaamme vanhan rakennuksen sen alkuperäistä tyylisuuntaa eli funktionalismia kunnioittaen. Uniikkiin kiinteistöön on tulossa erikokoisia nykyaikaisia koteja alkaen tunnelmallisista yksiöistä ja päättyen yli 100 neliömetrin loisteliaisiin, monimuotoisiin huoneistoihin. Suunnitelmien mukaan peruskorjaus alkaa vuonna 2016, ja ensimmäiset uudet asukkaat pääsevät muuttamaan vuoden 2017 loppupuolella. On hieno olla mukana tällaisen ainutlaatuisen kiinteistön kehittämisessä tulevien asukkaiden kodeiksi, kertoo yksikönjohtaja Seppo Klemettilä Peabin Oulun yksiköstä.

Lisätietoja antavat:

Seppo Klemettilä, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. 040 703 4000

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Avainsanat: