• Peab Oy/

Peab Asfalt päällystää teitä ympäri Suomen. Teiden paraneva kunto tukee Suomen elinkeinoelämää ja liikenneturvallisuutta

Suomen hallitus on panostanut tänä vuonna tienpitoon aiempia vuosia enemmän, mikä on mahdollistanut korjausvelan lyhentämisen. Päällystyksen markkinajohtaja, Peab Asfalt korostaa, että kasvaneet päällystysmäärät ovat erittäin merkityksellisiä Suomen elinkeinoelämän kannalta, sillä Suomi kulkee pyörillä. Teiden paraneva kunto edistää merkittävästi myös liikenneturvallisuutta.

Teiden kunto on ollut pitkään suuri huolenaihe niin tavaroiden kuljetuksen kuin henkilöliikenteenkin osalta. Päällystyksen markkinajohtajana Peab Asfalt on nähnyt käytännössä tilanteen heikkenemisen viime vuosien aikana. Nyt kasvaneet päällystysmäärät edesauttavat koko elinkeinoelämän kehittymistä ja siksi olisi tärkeää, että panostus saisi jatkoa ensi vuonnakin.

”Suomen teillä urakoidaan laajalla rintamalla ja työllistetään tuhansittain suomalaisia. Hallituksen satsaukset tieinfraan näkyvät jo ja kääntävät talouttamme kohti kasvua. Tavoitteena on, että tämän kesän rakentamistahti olisi tulevaisuudessa jokavuotinen”, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne.

”Saamme paljon positiivista palautetta tienkäyttäjiltä. Sekä raskas liikenne että tavalliset autoilijat ovat olleet huolissaan teiden heikentyvästä kunnosta. Nyt on hyvä mahdollisuus lyhentää korjausvelkaa ja tukea Suomen elinkeinoelämää sekä edistää liikenneturvallisuutta”, toteaa maajohtaja Markku Lilja Peab Asfaltilta.

Kuva: Väylävirasto

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 14 000 työntekijää ja 5,0 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.