Peab Infra valaa ylikulkusillan vuorokaudessa

Leinelän Puistotien ylikulkusillan rakentaminen Vantaalla on osa Kehärata-projektia. Peab Infra Oy aloittaa työt syyskuun aikana ja urakka on valmis tammikuun 31.1.2012. Työmaa työllistää 15 henkeä. Urakkaan kuuluu kadun rakentamista 200m ja ratalinjan louhintaa 10000 m3 ktr. Sillan koko on n. 2.000m2. Silta on teräsbetoninen jatkuva laattasilta johon menee betonia 2.000m3 ja harjaterästä 450 tonnia. Työn tilaaja on Liikennevirasto.

-Sillan kannen valu on suuri: 1680m3 valetaan kerralla, joka tarkoittaa, että valamme sillan kantta vähintään vuorokauden. Betonia tuodaan 70 kuutiota tunnissa 24 tunnin ajan. kertoo työpäällikkö Pasi Pelkonen Peab Infrasta.

Lisätietoja Kehärata-projektista ja kuvia: www.keharata.fi

Pasi Pelkonen, työpäällikkö, Peab Oy, puh. 040 767 6152, pasi.pelkonen@peab.fi

Peab-konsernin maa- ja vesirakentamistoiminta organisoitiin vuonna 2009 uudeksi liiketoimintayksiköksi, pohjoismaiseksi maa- ja vesirakentamisen divisioonaksi. Osana tehtyjä konsernijärjestelyjä maa- ja vesirakentamisen liiketoiminta siirtyi 1.1.2010 Peab Oy:stä perustetuun Peab Infra Oy:n. Toimitusjohtajana toimii Juha Helin. Hän on vastaa myös Peab Industri Finlandin toiminnasta. Peab Industri toimittaa työmaille Suomessa betonia (MBR Oy ja Vaasan Betoni Oy) ja vastaa Peabin työmaiden kalusto-, sähköistys- ja nosturitarpeista (Lambertson Oy ja Nosturiasennus Virtanen Oy).

- Asiakkaalle on etu työskennellä Peabin kaltaisen urakoitsijan kanssa, koska meillä on koko rakennusalan osaaminen omasta takaa eli suunnittelusta ja rakennustuotteiden valmistamisesta itse kohteen rakentamiseen. Hallitsemme toisin sanoen koko paketin, kertoo toimitusjohtaja Juha Helin.

Lisätietoja: www.peab.fi -> Peab Infra, Juha Helin, toimitusjohtaja, puh. 0400 606 212, juha.helin@peab.fi

Peab Oy on Suomen yhdeksänneksi suurin rakennusyhtiö ja osa pohjoismaista Tukholman pörssissä listattua noin 13.000 henkilöä työllistävää Peab-konsernia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Peab-konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 3.446 miljardia euroa.

Peab Oy:n liikevaihto vuonna 2009 oli 175 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä vuoden 2009 lopussa 567 henkilöä. Yhtiön toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta.

Peab Infra Oy:n toimialana on Peabin Suomen maa- ja vesirakentaminen.