Peab järjestää pohjaismaisen turvallisuuspäivän

Huhtikuun 28. päivä toteuttaa Peab-konserni vuosittaisen Turvallisuuspäivän kaikissa neljässä Peabin toimintamaassa. Päivän toteutuksen tehtävänä on edelleen vahvistaa Peabin yhteistä tavoitetta turvallisen ja terveellisen työpaikan puolesta.

Turvallisuuspäivä on toistuva tapahtuma, joka järjestetään samanaikaisesti vuosittaisen kansainvälisen työturvallisuuspäivän kanssa. Peab toteuttaa tapahtuman kaikissa Pohjoismaissa, yhteisen toimintamallin mukaan. Kaikilla työpaikoilla työntekijät keskeyttävät työnsä sopivana ajankohtana ja keskustelevat yhdessä ja pohtivat, miten jokainen voi osallistua työterveyden ja -turvallisuuden parantamiseen.

- Terveys, turvallisuus, hyvä työympäristö ja työkyvyn ylläpitäminen ovat tärkeimpiä aiheita, joita meillä on toimialallamme. Riskialttiita työvaiheita on monia, ja siksi pyrimme jatkuvasti vahvistamaan turvallisuuskulttuuria kaikessa toiminnassamme. Pohjoismaisena yrityksenä on tietenkin tärkeää, että kiinnitämme tähän yhteistä huomiota, ja turvallisuuspäivä tarjoaa mahdollisuuden pohtia kaikkia työpaikkoja Pohjoismaissa, sanoo Peab Oy:n toimitusjohtaja Mika Katajisto.

Toiminta toteutetaan tartuntavapaalla tavalla esimerkiksi digitaalisten palaverien avulla. Tämän vuoden yhteisissä kysymyksissä on myös erityinen pandemian näkökulma, kuten esimerkiksi: Kuinka välitämme toisistamme? Mikä lisää yhteistä hyvinvointiamme? Mitä olemme oppineet kuluneen vuoden aikana?

- Pandemiavuosi on johtanut lukuisiin erilaisiin muutoksiin ja haasteisiin, mutta olemme oppineet myös tulevaisuuden kannalta paljon esimerkiksi siitä, miten voimme muuttaa työtapojamme. Olemme onnistuneet vaikeasta tilanteesta huolimatta erinomaisesti. On erittäin mielenkiintoista osallistua työntekijöiden keskusteluihin, Mika Katajisto päättää.

Ritva Mäenpää
Viestintä- ja markkinointijohtaja