Peab jatkaa rakentamista Seinäjoen keskussairaalan Y-talolla

Peab Oy rakentaa Seinäjoen keskussairaalan Y-talolle (Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiri) obduktio- ja kappelitilat.

Rakennuttajana toimii Kiinteistö Oy Seinäjoen Y-talo. Tilat tulevat kesällä 2012 valmistuneen Y-talon ns. 0-kerroksen kellaritilaan rakennettaviin uusiin tiloihin. Kohteen laajuus on 3900 rm3. Kohteeseen valmistuu obduktiotoiminnan uudet apu- ja tekniset tilat. Tilat sijaitsevat uuden Y-talon YA-siivessä. Sairaalan kappelitilat rakentuvat YD-siipeen. Urakkaan kuuluvat myös ulkopuoliset työt ja piha-alueet.

Kohteen rakennustyöt ovat käynnissä ja kohde valmistuu marraskuussa 2013.

Peab rakensi myös Seinäjoen sairaalan Y-talorakennuksen. Y-talohanke on yksi Peab Oy:n historian merkittävimpiä.

Lisätietoja antaa:

Vesa Mäkiranta, aluepäällikkö, Peab Oy, puh +358 40 570 1032, vesa.makiranta@peab.fi

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 850 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy ja maa- ja vesirakentamisesta Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.