• Peab Oy/

Peab jatkaa Vaasassa Milkan korttelin kehittämistä. Kortteliin rakennetaan hoivakoti.

Peab rakentaa Milkan hoivakotiin 60 hoivayksikköä ja ylimpään neljänteen kerrokseen 12 vuokrattavaa asuntoa. Kohde rakennetaan Kiinteistö Oy Artun hoiva asunnoille ja hoivakodin toiminnasta tulee vastaamaan Attendo Oy. Urakkasumma on noin 8.4 miljoonaa euroa. Hanke on käynnissä ja sen on määrä valmistua elokuussa 2017.

Milkan hoivakoti rakentuu Vaasan "Meijeri kortteliin", jossa on aiemmin toiminut Milkan meijeri. Kortteli sijaitsee alle kilometrin päässä Vaasan torista. Vanha meijeri on saneerattu nykyaikaisiksi lääkärikeskuksen tiloiksi ja korttelin pysäköinnin tarpeisiin. Lisäksi Peab rakentaa kortteliin neljä asuinkerrostaloa. Ensimmäinen on jo valmis, toinen rakenteilla ja kolmas suunnitteilla. Korttelin keskelle rakentuu korttelin rakennusten käyttöön yhteinen puistoalue.

”Kohde antaa korttelikokonaisuudelle monimuotoisuutta ja tukee osaltaan korttelin muita palveluja, kuten Vanhaan meijeriin saneerattuja lääkärikeskuksen ja fysioterapian tiloja.

Valmistuessaan kohde vastaa alueen ikääntyvän väestön hoiva-asumisen lisääntyvään kysyntään ja tarpeeseen”, kertoo yksikönjohtaja Esko Korpi Peabin Vaasan yksiköstä.

Esko Korpi, yksikönjohtaja, Peab Oy, puh. +358 40 570 2290, esko.korpi@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 700 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunnot ja toimitilat, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.