Peab-konsernin osavuosikatsaus tammi-maaliskuu 2019

Vakaa kehitys jatkuu

Tammikuu-maaliskuu 2019

• Operatiivinen liikevaihto 11 359 Mkr (11 490)

• Operatiivinen liiketulos 265 Mkr (290)

• Operatiivinen liikevoittoprosentti 2,3 procent (2,5)

• Tulos ennen veroja 269 Mkr (256)

• Osakekohtainen tulos 0,76 kr (0,74)

• Saadut tilaukset 11 868 Mkr (12 906)

• Tilauskanta 47 532 Mkr (43 055)

• Kassavirta ennen rahoitusta 559 Mkr (-390)

• Nettovelat 4 349 Mkr (1 709). Poislukien lisättävä IFRS 16, leasingsopimus nettovelat olivat 3534 Mkr

• Vakavaraisuusaste (33,4). Poislukien lisättävä IFRS 16, leasingsopimus vakavaraisuusaste oli 32,2 %

”Vuoden 2019 alussa liiketoimintamme on jatkunut vakaana rakennusmarkkinoilla, joissa kysyntä on yleisesti ottaen hyvä, mutta olosuhteet vaihtelevat sijainnin ja tuotteen mukaan. Meillä on vahva tilauskanta vuonna 2019 ja laajan liiketoimintamme ansiosta pystymme käsittelemään laskusuhdanteen joillakin tuotealueilla”, sanoo Peab:n konsernijohtaja Jesper Göransson.

Yrityksestä

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5,1 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.