Peab-konsernin osavuosiraportti tammi-syyskuu 2012

Peab-konsernin osavuosikatsaus julkistettiin keskiviikkona 15. marraskuuta.

• Operatiivinen liikevaihto oli 32 434 MSEK (30 360)
  • Operatiivinen liiketulos oli 705 MSEK (962). Projektien arvonalennukset 425 MSEK kuormittivat toista vuosineljännestä
  • Tulos per osake ennen omistuksen laimennusvaikutusta oli 1,46 SEK (1,97)
  • Tilauskanta jakson aikana oli 30 270 MSEK (31 084)
  • Talo- ja insinöörirakentamisen tilauskannat olivat 31 379 MSEK (32 888)

-       Kuluneen vuoden kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana tuotantomme on ollut hyvin aktiivista. Rakennusmarkkinoiden kysyntä on suhdanteiden heikkenemisen myötä heikentynyt Pohjoismaissa. Tämä näkyy lähinnä asuntorakentamisen puolella. Tilauskantamme on kuitenkin kehittynyt hyvin tarjoten vakaan aloituksen ensi vuodelle, toteaa Peabin toimitus- ja konserninjohtaja Jan Johansson.

Lisätietoja antavat:

Gösta Sjöström, Peab AB, viestintäjohtaja                        +46 733 371010

Jesper Göransson, Peab AB, talous- ja rahoitusjohtaja       +46 733 371013

Tämän tiedotteen Peab AB julkaisee arvopaperimarkkinalain mukaisesti.

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 850 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen, korjausrakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 4.8 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.