Peab-konsernin puolivuosikatsaus tammi-kesäkuu 2013

”Olemme vuoden ensimmäisen puolivuotiskauden aikana työskennelleet parantaaksemme kannattavuuttamme. Rakentamisen liiketoiminta-alueella olemme ryhtyneet merkittäviin toimenpiteisiin, joilla tehostamme toimintaamme. Tavoitteemme on saavuttaa alueellinen ja entistä paikallisempi organisaatio, jossa keskitymme asiakkaisiin, henkilöstön kehittämiseen ja tuotannon tehokkuuteen, kertoo konsernijohtaja Jesper Göransson.”

• Jesper Göransson nimitetty konsernijohtajaksi
  • Mittavia toimenpiteitä kannattavuuden parantamiseksi. Vuosisäästöt arviolta 350 MSEK.
  • Yhteensä -920 MSEK kertaluonteiset erät rasittavat vuoden 2013 toisen neljänneksen liiketulosta. Vastaavana ajankohtana 2012 tehtiin projekteissa alaskirjauksia -425 MSEK.
  • Kertaluonteisia eriä ei lasketa mukaan vuoden 2013 osingonjakoehdotuksen perusteisiin.
  • Operatiivinen nettoliikevaihto: 19 534 MSEK (21 495).
  • Operatiivinen liiketulos: -478 MSEK (217).
  • Osakekohtainen tulos: -1.39 SEK (0.36).
  • Uusien tilausten määrä ensimmäisellä puolivuotiskaudella: 18 789 MSEK (20 968).
  • Talon- ja maanrakennustoiminnan tilauskanta oli 30 951 MSEK, kun se vuonna 2012 oli 28 056 MSEK.

Lisätietoja antavat:

Jesper Göransson, Peab AB, konsernijohtaja        +46 733 371013

Gösta Sjöström, Peab AB, viestintäjohtaja                        +46 733 371010

Tämän tiedotteen Peab AB julkaisee arvopaperimarkkinalain mukaisesti.

Tiedote julkaistiin 20. elokuuta 2013 klo 09.00.

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 14 000 henkeä, joista Suomessa noin 800 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy ja maa- ja vesirakentamisesta Peab Infra Oy. Konsernin liikevaihto on 5.3 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.