Peab-konsernin puolivuotisraportti tammi-kesäkuu 2014

Ensimmäinen puolivuotiskausi on ollut Peabille positiivinen. Vuonna 2013 käynnistetty toimenpideohjelma tuottaa tuloksia ja toiminta kehittyy suunnitellusti. Hyvä asuntomarkkinatilanne Ruotsissa luo toiminnalle hyvät edellytykset.

• Operatiivinen liikevaihto oli 20 885 MSEK (19 537)
  • Operatiivinen liiketulos oli 657 MSEK (-478). Viime vuoden liiketulosta rasittivat 920 MSEK:n kertaluontoiset kuluerät.
  • Tulos per osake 1,32 SEK (-1,39)
  • Uusien tilausten määrä ensimmäisellä puolivuotiskaudella oli 16 668 MSEK (18 789)
  • Tilauskanta oli 27 499 MSEK (30 591)
  • Positiivinen kassavirta ennen rahoitusta 802 Mkr (-199)
  • Vuonna 2013 käynnistetty toimenpideohjelma etenee suunnitellusti

-Konsernin kannattavuuden parantamiseksi tehdyt toimenpiteet tuottavat tulosta. Uusi organisaatio ja toimintamalli tukevat kannattavuustavoitteitamme. Vakaat markkinaedellytykset tukevat työtämme asiakaslähtöisyyden lisäämiseksi paikallisilla markkinoilla, kertoo konsernijohtaja Jesper Göransson.

Lisätietoja antavat:

Jesper Göransson, konsernijohtaja, Peab, +46 431 89 000
Niclas Brantingson, tiedotuspäällikkö, Peab, +46 733 37 20 06

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Avainsanat: