Peab–konsernin tilinpäätöstiedote tammi-joulukuu 2014

Peabin vuoden 2014 aikana tapahtunut kehitys vastaa odotuksiamme. Toimintamme on vakaampaa ja tehokkaampaa. Kannattavuutemme on parantunut ja rahoitustilanteemme on vahvistunut.

• Operatiivinen liikevaihto oli 43 820 MSEK (42 765)

• Operatiivinen liiketulos oli 1 783 MSEK (593). Parantunut liikevoittoprosentti oli 4,1 (1,4). Kertaluontoiset erät 920 MSEK rasittivat 2013 vuoden liiketulosta.

• Northlandiin liittyvät korollisten saatavien alaskirjaukset rasittivat nettorahoituskuluja 261 MSEK ja vetäytymiskustannukset rasittivat liiketulosta 33 MSEK.

• Tulos per osake oli 3,48 SEK (1,01)

• Vuoden aikana saadut uudet tilaukset olivat 31 690 MSEK (34 292)

• Tilauskanta oli 24 922 MSEK (28 164)

• Positiivinen kassavirta ennen rahoituseriä oli 2 803 MSEK (624)

• Nettovelka oli 3 886 MSEK (5 948)

• Omavaraisuusaste oli 28,2 prosenttia (24,0)

• Hallitus ehdottaa osingonjakoa 2,25 SEK (1,80) per osake

-Toimenpidesuunnitelmamme on johtanut parempaan kilpailukykyyn, terveempään kannattavuustasoon ja vahvempaan rahoitusasemaan. Peabilla on edelleen monia mahdollisuuksia parantaa toimintaa uusien toimijoiden myötä muuttavassa toimintaympäristössä. Osaavien työntekijöidemme kanssa otamme nyt haasteeksemme entistä paremman yhtiön luomisen, sanoo Jesper Göransson, Peabin konsernijohtaja.

Tämän tiedotteen Peab AB julkaisee arvopaperimarkkinalain mukaisesti. Tiedote julkaistiin 12. helmikuuta 2015 klo 08.00 ruotsin aikaa.

Jesper Göransson, konsernijohtaja, Peab, +46 431 89 000
Niclas Brantingson, tiedotuspäällikkö, Peab, +46 733 37 20 06

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, asunto- ja kiinteistöliiketoiminta, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.