Peab mukana koulukiusaamisen vastaisessa kampanjassa Tampereen Vuoreksessa

Tampereen Vuoreksen koulun vanhempainyhdistys järjestää tapahtuman koulukiusaamisen vastustamisen puolesta. Peab Oy:n Tampereen yksikkö toimii tapahtuman pääsponsorina. Tilaisuus järjestetään Vuoreksen koululla maanantaina 22. syyskuuta.

”Koulukiusaaminen on vakava asia ja siihen on ilahduttavan monella tasolla otettu tiukasti kantaa. Me Peabilla olemme pitkäjänteisesti olleet tukemassa lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä heidän hyväkseen tehtävää työtä. Olemme mm. tukeneet Mannerheimin Lastensuojeluliiton työtä useana vuonna. Lahjoitusvaramme on konkreettisesti suunnattu koulujen kiusaamisenvastaisen työn tueksi. Haluamme olla yhdessä muiden tahojen kanssa rakentamassa yhteiskuntaa. Siksi on luontevaa olla mukana tällaisissa hankkeissa”, kertoo toimitusjohtaja Mika Katajisto.

Peabilla on Ruotsissa neljä omaa Peab-koulua, joista valmistuu mm. kirvesmiehiä ja muurareita. Opintojen aikana käytännön harjoittelu toteutetaan Peabin työmailla, joissa työnohjaajina toimivat koulutetut, ammattitaitoiset ja kokeneet työntekijät. Opiskelupaikat on suunnattu syrjäytyneille nuorille.

Mika Katajisto, toimitusjohtaja, Peab Oy, puh. +358 40 5701 025, mika.katajisto@peab.fi

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 13 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, muu talonrakentaminen ja korjausrakentaminen. Kiinteistöliiketoiminnasta vastaa Peab Invest Oy. Maa- ja vesirakentamisesta vastaa Peab Infra Oy ja Peab Industri Oy vastaa valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnasta sekä Lambertsson Oy nosturiliiketoiminnasta. Konsernin liikevaihto on 4.9 miljardia euroa. Peab-konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.