Peab myy omia osakkeitaan Ingvar Kampradille

Peab on myynyt 8 581 236 B-sarjan osaketta Ingvar Kampradille. Määrä vastaa 2,9 prosenttia pääomasta. Myynti on tapahtunut suorana liiketoimena osapuolten kesken pörssin ulkopuolella 19. syyskuuta 2011. Osakkeiden kurssi oli 34,96 kruunua per osake, joka vastaa sulkemiskurssia perjantaina 16. syyskuuta 2011.

Peabin omassa omistuksessa olevat osakkeet nousivat ennen kauppaa 9 668 220 osakkeeseen vastaten 3,3 prosenttia pääomasta. Myynnin jälkeen Peabilla on 1 086 984 osaketta vastaten 0,4 prosenttia pääomasta.

Myynti toteutettiin hallituksen vuosikokouksessa 2011 saaman valtuutuksen avulla, joka mahdollistaa omien osakkeiden myynnin. Valtuutus on voimassa seuraavaan vuosikokoukseen.

Peabin omien osakkeiden tarkoituksena on käyttää niitä mm. hankintojen rahoituksessa sekä parantaa yhtiön pääomarakennetta.

- Peab ja IKEA ovat jo aiemmin aloittaneet yhteistyön IKEAn laajentuessa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Sopimuksen mukaan kaikkiaan 10 uutta tavarataloa tullaan rakentamaan näissä maissa sovitun mukaan. Tämän sopimuksen ollessa taustalla unohtamatta vahvojen omistajien tärkeyttä, tuntuu erittäin positiiviselta, että Ingvar Kampradista tulee yksi Peabin omistajista, kertoo Peab konsernin toimitusjohtaja Jan Johansson.

Lisätiedot:
Jesper Göransson, Peab AB:n varatoimitusjohtaja +46 733 371013
Gösta Sjöström, Peab AB:n viestintäpäällikkö, +46 733 371010

Tämän tiedotteen Peab AB julkaisee arvopaperimarkkinoita ja/tai kaupankäynnin taloudellisia työkaluja koskevan lain mukaisesti.

Tiedote julkaistiin 19. syyskuuta 2011 klo 08:55.