Peab ostaa kaksi tonttia Espoon Tapiolasta

Peab on allekirjoittanut sopimuksen maa-alueen ostamisesta Trevian Itätuulentie 11 Ky:ltä, jonka lisäksi Peab tulee ostamaan määräalan Espoon kaupungilta. Alueista muodostetaan kaksi tonttia kerrostalorakentamiseen. Kauppahinta on maankäyttökorvauksineen yhteensä n. 20 miljoonaa euroa.

Nyt ostettavat tontit sijaitsevat Espoon Tapiolassa Itätuulenkujalla, Ainoa kauppakeskuksen ja Tapiolan metroaseman välittömässä läheisyydessä. Kohteessa nyt sijaitseva toimistotalo tullaan purkamaan ja tilalle rakennetaan kahteen asunto-osakeyhtiöön yhteensä noin 120 uutta asuntoa. Alueella on voimassa oleva asemakaava.

"Tämän kaupan myötä Peab on mukana uudistamassa Tapiolan keskustaa ja jatkamassa vahvaa rooliaan alueen uudisasuntotuotannossa. Tapiolan keskustaan tullaan rakentamaan koteja noin 300 henkilölle. Olemme iloisia voidessamme tarjota uusia koteja Tapiolassa, joka on yksi halutuimmista asuinalueista pääkaupunkiseudulla ja tunnettu arkkitehtuuristaan, merenläheisyydestään sekä taiteen ja kulttuurin tarjonnastaan", kertoo liiketoimintajohtaja Juha-Pekka Eskola, Peabilta.

Nyt ostettu kiinteistö otetaan haltuun ja maksu suoritetaan neljännellä kvartaalilla 2022. Määräalan hankinta tapahtuu 2023 aikana.

Lisätietoja antaa:

Juha-Pekka Eskola, liiketoimintajohtaja, Peab Oy, Asuntorakennuttaminen
puh. +358 400 381 953, juha-pekka.eskola@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 16 000 työntekijää ja 6,1 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.