Peab osti Asfaltti-System Oy:n

Peab on ostanut Kouvolassa toimivan asfaltti- ja betoniliiketoiminnan komponenttivalmistaja ja kunnossapitoyritys Asfaltti-System Oy:n osakekannan. Kaupan myötä Peab tukee ja vahvistaa tuotantonsa kunnossapitoa ja huoltotoimintaa. Henkilöstö siirtyy Peabille vanhoina työntekijöinä ja yrityksen toiminta jatkuu Peabin omistuksessa.

Kouvolassa pääkonttoriaan pitävä Asfaltti-System Oy toimittaa asfalttiasemille uusia komponentteja sekä toteuttaa huolto- ja kunnossapitopalveluja.  Koko henkilöstö siirtyy Peabin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Asfaltti-System Oy:n aiemmat omistajat ovat Veli Hyyryläisen yhtiö Ratapaja Oy sekä toimitusjohtaja Roni Kettunen. Kettunen siirtyy yrityskaupan myötä Peabin palvelukseen.

” Asfaltti-System Oy:n oston myötä vahvistamme omaa kunnossapito-osaamistamme ja varmistamme toimintamme häiriöttömän jatkuvuuden. Yrityskauppa oli luonteva jatkumo yhteistyölle, jota päällystysliiketoimintamme on nyt ostetun yhtiön kanssa tehnyt jo 1980-luvulta tämän toimiessa vielä Valkealan Konepaja -nimellä.”, kertoo Peab Asfalt liiketoiminnan maajohtaja Markku Lilja.

(Kuva allekirjoitustilaisuudesta 1.7.2022. Kuvassa vasemmalta: Juha Helin, toimitusjohtaja Peab Industri Oy, Johanna Eklund-Melamies, talousjohtaja Suomen Peabilla, Roni Kettunen ja Veli Hyyryläinen, Asfaltti-System Oy)

Lisätietoja antaa:

Markku Lilja, Maajohtaja Peab Asfalt, Peab Industri Oy

puh. +358 400 653 526, markku.lilja@peabasfalt.fi

Ritva Mäenpää, Viestintä- ja markkinointijohtaja, PEAB (median kontaktit)

Puh. +358 50 63 145, ritva.maenpaa@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 5,9 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä. www.peab.fi