• Peab Oy/

Peab Oy myi Seinäjoen Avenas-Kauppakeskuksen ensimmäisen vaiheen NV Property Fund I Ky:lle

Kauppa koskee rakenteilla olevaa uutta modernia Avenas -kauppakeskushanketta, johon ensimmäisessä vaiheessa valmistuu Ruokakeskolle Seinäjoen toinen K-citymarket.

Rakennusyhtiö Peab Oy ja NV Kiinteistösijoitus Oy:n hallinnoima NV Property Fund I Ky ovat tänään perjantaina 7.5.2010 allekirjoittaneet lähes 20 miljoonan euron sopimuksen liikekiinteistöstä Seinäjoelle. Peab Oy rakentaa NV Property Fund I Ky:n omistukseen tulevalle Kiinteistö Oy Seinäjoen Väinämöisenkadulle 11.070m2 suuruisen vähittäiskaupan suuryksikkökokonaisuuden ensimmäisen vaiheen. Samalla on sovittu yhteistyöstä jatko-osien osalta.

Kiinteistöön sijoittuu aiemmin tehdyn vuokrasopimuksen mukaan Ruokakesko Oy:n Seinäjoen toinen K-citymarket. Rakennustyöt ovat käynnistyneet ja uuden modernin kauppakeskuksen ensimmäinen vaihe avaa ovensa kesällä 2011. K-citymarketin lisäksi kiinteistöön tulee huomattava määrä etumyymälöitä. Vuokrattava kokonaispinta-ala on 10.900 hum2.

Päivölän liikekeskus sijaitsee Seinäjoen kaupungin keskusta-alueella ja on hyvin saavutettavissa laajalta alueelta. Uusi Vaasa-Jyväskylä ohitustie nopeuttaa yli 200.000 talousalueen asukkaan asiointia ja tuo heidät suoraan kauppakeskukseen rakennettavaan kiertoliittymään, kertoo aluejohtaja Mika Katajisto.

Peab Oy:n omistaman tontin pinta-ala on 9.5 ha ja sillä on rakennusoikeutta kaikkiaan 60.000 kem2. Liike-alueen vähittäiskaupansuuryksikkökaava mahdollistaa K-citymarketin lisäksi 42.000 kem2:n liiketilojen toteuttamisen. ”Keskustelemme jatkuvasti eri tahojen kanssa ja pyrimme rakentamaan liiketiloja yrityksille, jotka voivat läsnäolollaan tukea toistensa menestystä Toteutamme alueesta vetovoimaisen kaupanteon alueen, johon voidaan rakentaa sekä ns. tilaa vievää kauppatilaa että kauppakeskustilaa, toteaa kiinteistöliiketoiminnasta vastaava johtaja Heikki Levo Peabilta”. Kiinnostus Seinäjokea ja aluetta kohtaan on ollut erinomainen.

Mika Katajisto, aluejohtaja, Peab Oy, puh. 040 570 1025
Pekka Korhonen, toimitusjohtaja, NV Kiinteistösijoitus Oy, puh.0400445091