Peab Oy:n tulos 2009

Peab Oy:n liikevaihto vuonna 2009 oli 160 MEUR, kun se vuotta aikaisemmin oli 234 MEUR. Liikevaihto supistui kolmanneksen muun muassa yhtiön reagoitua maailmantalouden vaikeuksien aiheuttamaan äkilliseen muutokseen Suomen rakennusmarkkinoilla.

Volyymin supistumisesta huolimatta liikevoittoprosentti oli 1,5 % (1,8 % vuonna 2008).
Tulos ennen veroja oli 6,6 MEUR (7,2 MEUR vuonna 2008).
Henkilöstömäärä vuoden lopussa oli 562 henkeä (571 vuonna 2008).

Tilauskanta tilikauden päättyessä nousi 132,2 MEURon (101,0 MEUR vuonna 2008).

2009 viimeisellä neljänneksellä asuntomarkkinat virkistyivät selvästi ja yhtiö käynnisti useita omia asuntohankkeita niin pääkaupunkiseudulla kuin Vaasassa ja Seinäjoella. Myös tuettu asuntorakentaminen on valtiovallan toimenpiteiden ansiosta selkeästi piristynyt.

Eräiden Peab Oy:n merkittävien asunto- ja liiketilahankkeiden aloitukset siirtyivät suunnitellusta aloittamisajankohdastaan vuodelle 2010, mikä osaltaan vaikutti volyymin supistumiseen tilikaudella 2009.

Peab AB -konserni on muodostanut pohjoismaisen maa- ja vesirakentamisen divisioonan. Suomen maayhtiönä tässä divisioonassa toimii Peab Oy:stä eriytetty Peab Infra Oy.

Petri Suuperko, toimitusjohtaja, Peab Oy, puh. 0207 606 201, gsm. 040 7132 100
sähköposti
petri.suuperko@peab.fi

Kaisa Ilmakunnas, talousjohtaja, Peab Oy, puh. 0207 606 210, gsm. 050 360 3808
sähköposti
kaisa.ilmakunnas@peab.fi

Peab Oy on Suomen kahdeksanneksi suurin rakennusyhtiö ja osa pohjoismaista Tukholman pörssissä listattua noin 13 000 henkilöä työllistävää Peab AB-konsernia, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Peab Oy:n toimialoihin kuuluvat asuntorakentaminen, talon- ja insinöörirakentaminen sekä kiinteistöliiketoiminta.

Peab AB -konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 3 370,7 MEUR (3 553,6 MEUR) ja tulos 126,7 MEUR (113,8 MEUR).

lisätiedot yhtiöstä: