Peab rakentaa Arctos pysäköinti- ja toimitilan Turkuun

Peab toteuttaa Reale Rakennus Oy:lle ja Litu Oy:lle Arctos pysäköintitilan ja toimitiloja Turkuun osoitteeseen Joukahaisenkatu 2. Urakkasumma on 15 milj. euroa.

Hanke sisältää kaksikerroksisen maanalaisen pysäköintihallin sekä ensimmäisen kerroksen kaupan toimitilojen ja toisen kerroksen toimistotilojen rakentamisen. Nyt rakennettava kokonaisuus tulee perustaksi neljälle asuinrakennukselle, jotka nousevat tämän rakennuskompleksin päälle.

”Meillä on hyvä yhteisen tekemisen historia. Olemme toteuttaneet yhdessä monta onnistunutta hanketta. Tämän hankkeen kehittäminen alkoi jo vuonna 2019. On hienoa, että kohde saatiin nyt käyntiin, sillä se on merkittävä osa Peabin Turun yksikön tulevaisuuden rakentamista”, kertoo Peabin Turun yksikön johtaja Petri Valkeinen.

Projekti käynnistyy syyskuussa 2021 ja valmistuu syyskuussa 2023.

Lisätietoja antaa:

Petri Valkeinen, yksikönjohtaja, Peab Oy, Turku

puh.+358 40 830 8140, petri.valkeinen@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 16 000 työntekijää ja 5,7 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.