Peab rakentaa Atrialle siipikarjatehtaan Seinäjoelle

Peab toteuttaa Atria Oyj:lle Nurmon tuotantolaitoksen yhteyteen uuden siipikarjatehtaan rakennusurakan ja toimii pääurakoitsijana osana Atrian historian suurinta investointia. Urakkasumma on 24 milj. euroa.

Atrian hanke kokonaisuudessaan sisältää uusien siipikarjan teurastus-, leikkuu- ja pakkauslinjojen rakentamisen, joiden myötä Atrian Suomen siipikarjan tuotantokapasiteetti lisääntyy noin 40 %. Tehdasrakennuksen kokonaispinta-ala on noin 36.000 m2. Uudisrakennus on kaikkiaan n. 200 metriä pitkä ja leveyttä on yli 130 metriä.

Tuotantotilojen lisäksi rakennukseen tulee ruokailu- ja sosiaalitilat sekä toimistotiloja. Tehdastontille rakennetaan samassa yhteydessä myös erillinen energiakeskus ja jäteveden tasausallas.

Peab on toteuttanut Atrialle useita onnistuneita hankkeita Seinäjoelle, kuten sikaleikkaamon laajennus ja vanhojen osien peruskorjaus, siipikarjateurastamon laajennus ja marinadilinjaston rakentaminen sekä toimistorakennuksen toteutus.

”Olemme todella ylpeitä siitä, että pääsemme toteuttamaan näin suuren ja merkittävän hankkeen. Elintarvikkeiden tuotantotilojen rakentamiseen liittyy paljon erityisosaamista, jota meille on yhteistyössä Atrian kanssa vuosien varrella kertynyt ”, kertoo Peabin Pohjanmaat yksikön johtaja Hannu Rajamäki.

”Hanke on Atrialla ainutlaatuinen ja iso panostus suomalaisen siipikarjanlihan tuotantoon. Pääurakoitsijaksi valitulla Peabilla on osaamista ja kokemusta isoista hankkeista. Lähtökohta on, että toteutuksesta tulee Atrialle kilpailuvaltti vuosiksi eteenpäin”, kertoo Atria Suomen tekninen johtaja ja siipikarjatehtaan laajennushankkeen projektijohtaja Reijo Äijö.

Peabin osuus projektista käynnistyy syyskuussa 2021 ja valmistuu vuoden 2023 loppuun mennessä.

Lisätietoja antaa:

Hannu Rajamäki, yksikönjohtaja, Peab Oy, Pohjanmaat

puh.+358 40 095 9905, hannu.rajamäki@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 16 000 työntekijää ja 5,7 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.