Peab rakentaa kaksi kerrostaloa Helsingin kaupungille Verkkosaareen

Peab toteuttaa Helsingin kaupungin asunnot Oy:lle kaksi asuinkerrostaloa ja pysäköintilaitoksen Helsingin Verkkosaareen osoitteeseen Pilkkikuja 2. Urakkasumma on 15 miljoonaa euroa

HEKA Pilkkikuja 2 -niminen hanke sisältää kahden 6-7 kerroksisen kerrostalon ja taloihin liittyvän, maantasossa sijaitsevan yksikerroksisen pysäköintilaitoksen rakentamisen. Kohteeseen toteutetaan yhteensä 65 asuntoa, 1 liiketila sekä 26 autopaikkaa. Autohallin kannen päälle tulee piha-alue ja talojen väliin pieni aukio.

Rakennusten lämmitysmuoto tulee olemaan maalämpö, joka on energiatehokas ja taloudellinen sekä vähentää hiilidioksidipäästöjä.

”Kohde on hyvää jatkoa kesällä Verkkosaaressa aloittamallemme hankkeelle ja pääsemme näin syventämään yhteistyötämme entistä paremmin”, kertoo Peabin pääkaupunkiseudun asuntorakentamisen yksikönjohtaja Petri Salonen.

Projekti käynnistyy lokakuussa 2023 ja valmistuu kesäkuussa 2025.

Havainnekuva: ARK-House Arkkitehdit Oy

Lisätietoja antaa:

Petri Salonen, yksikönjohtaja, Peab Oy, Asuntorakentaminen, PKS
puh.+358 40 652 6900, petri.salonen@peab.fi

Peab on Pohjoismainen yhteiskuntarakentaja, jolla on 15 000 työntekijää ja 5,5 miljardin euron liikevaihto. Paikallisen läsnäolon ja omien resurssiemme avulla kehitämme ja rakennamme arkea. Pääkonttori sijaitsee Förslövissä, Skånessa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.