Peab rakentaa kaksi kerrostaloa Turun keskustaan

Peab Oy rakentaa Auratum Asunnot Turku Oy:lle kaksi korkealuokkaista kerrostaloa, pysäköintihallin ja kuntoilutilaa Turkuun, osoitteeseen Brahenkatu 12a.

Uudet kerrostalot ovat 9-kerroksisia, ja niihin tulee yhteensä 105 korkealuokkaista asuntoa.  Kellarikerrokseen, talon alle, rakennetaan pysäköintihalli 33 autolle. Asuntoyhtiön sisäpihalle rakennetaan myös sauna- ja kuntoilutilat asukkaiden käyttöön.

• Olemme Peabilla erittäin iloisia tästä hankkeesta, ja että pääsemme jatkamaan yhteistyötä Auratum Asuntojen kanssa, toteaa yksikönjohtaja Petri Valkeinen Peabilta.
  •
  • Meillä on vuosien kokemus yhteistyöstä Peabin kanssa Helsingin hankkeidemme osalta, toteaa johtaja Petri Reunanen Auratumista. Nyt rakennettavan Asunto Oy Skandiumin myynti on käynnistynyt vauhdikkaasti ja odotamme innolla yhteistyötä Peabin kanssa myös Turussa.
  •

Rakentaminen alkaa keväällä 2019 ja kohde valmistuu elokuussa 2021.

Petri Valkeinen, yksikönjohtaja, Peab Oy, Turku,

puh. +358 40 830 8140, petri.valkeinen@peab.fi

Petri Reunanen, Johtaja, Auratum Asunnot Turku Oy,

puh. +358 40 511 0106, petri.reunanen@auratum.com

Peab-konserni on yksi Pohjoismaiden suurimmista rakennusyhtiöistä. Se työllistää Pohjoismaissa 15 000 henkeä, joista Suomessa noin 750 henkilöä. Konsernin toiminta on jakautunut neljään liiketoiminta-alueeseen; rakentaminen, kiinteistökehitys, infrarakentaminen sekä teollisuus. Peab-konsernin liikevaihto on 5.2 miljardia euroa. Konsernin osake noteerataan Tukholman pörssissä.

Auratum Asunnot luo mahdollisuuksia korkealuokkaiseen asumiseen rakennuttamalla uusia ja
uudistamalla vanhoja arvokiinteistöjä nykyaikaan. Hankkeet sijaitsevat keskeisillä paikoilla pääkaupunkkiseudulla ja Turussa.  Auratum Asunnot on osa Auratum-konsernia.
www.auratumasunnot.fi